Arklay~

Att jag älskar Resident Evil kommer väl knappast som en nyhet för någon. Att jag varit och är medlem på flertalet forum kopplat till denna spelserie kan å andra sidan vara någonting ni inte visste om mig. En av de sidorna, Crimson Head Elder, har intervjuat Shawn Christopher Lebert om en barndomsdröm jag inte visste att jag hade. Det finns en rad olika filmer baserade på min älskade spelserie, som alla är lite sisådär vad gäller all fakta. Vad har det då med Shawn Lebert att göra? Han vill göra en tv-serie baserad på Resident Evil-universumet. Eftersom han själv växt upp med Resident Evil stiger mina förhoppningar långt upp i skyn.
 
"Inspired by the Resident Evil franchise, ARKLAY is a new scripted survival horror series that delves into the mysterious homicides of Raccoon City. Created by Shawn Christopher Lebert"
 
 
Än så länge finns bara denna pitch reel, men jag hoppas att den snart kommer börja spelas in. (Pitchen är ett hopplock av scener från filmer och serier för att ge en slags idé om atmosfären). Hoppas den riktiga serien kommer bli bra!
 

Kommentarer
Postat av: MissNekiya

Ojdå, det ser ju riktigt bra ut! Kanske till och med peppar en stor mängd okunniga in i varumärket, och börjar spela :)

Svar: Ja ^^ Blir intressant att se om det blir något av den.
Mlie-Redfield

2014-08-17 @ 10:30:14
URL: http://nerdynekiya.blogspot.se
Postat av: Jerry Olsson

En serie om Arklay skulle jag också vilja se. :D
Att det är också en person som är uppväxt med Resident Evil som planerar tv-serien gör detta ännu mer intressant.
Det är värt att hålla ögonen öppna för.

Svar: Verkligen! =D Den har enorm potential.
Mlie-Redfield

2014-08-18 @ 07:19:13
URL: http://manofsvensatra.wordpress.com

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0