En REmake av en REmake~

Det första Resident Evil-spelet släpptes till PlayStation 1996. År 2002 släpptes det till GameCube - i en uppdaterad version som skilde sig en hel del från originalet och som av fansen kallas för REmake. Nästa år är det dags igen - REmake ska få en REmake. En HD-uppdatering till PC, Xbox 360, Xbox One, PlayStation 3 och PlayStation 4. Eftersom REmaken som sagt släpptes till GameCube är det lite intressant att den här nya versionen inte släpps på någon av Nintendos konsoler.
 
Den japanska speltidningen Famitsu var snabba med att publicera bilden ovan.
 
Nog ser man skillnaden ändå! Spelet kommer att släppas digitalt till tidigare nämnda format under 2015.
 
Bild från originalet från 1996. Det har hänt en hel del sedan dess, minst sagt.
 

Kommentarer
Postat av: Danielkm

Kommer skaffa detta till PC när det släpps och det jag ser fram emot mest är faktiskt att man ska kunna anpassa kontrollen precis som man vill ha den. Jag har GC REmaken och fick för mig att spela det för nån månad sen. Men jag hade totalt glömt bort kontrollen och jag la ner det försöket mycket snart.

Okej, jag är kass på RE! xD

Svar: Haha, kontrollen till GC-versionen är ju lite spciell x) Att kunna anpassa som man på PC vill är ju fantastiskt.
Hahahahhahaha, men bra på annat!
Mlie-Redfield


Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0