Rogue Legacy~

Ett spel som har gått varmt här hemma den senaste tiden är Rogue Legacy. Det har tidigare funnits till Steam, men finns numera även till PlayStation 3, PlayStation 4 och PS Vita. Både jag och Andreas har fastnat för det här spelet, även om han har kommit längre än mig. Klarat ut det, till och med. Men så har ju han haft semester medan jag har jobbat på!
 
Så här fint ser det ut i vardagsrummet när vi har båda tv-apparaterna framme. Riktigt mysigt att kunna sitta bredvid varandra i soffan även när båda vill spela samtidigt.
 
Det här är Lady Stark II, som igår kväll hjälpte mig att besegra spelets första boss, Khidr.
 
Följ mig på instagram! @mlieredfield
Det bästa med att köpa spelet digitalt är den fina funktionen cross-save. Jag har spelet både på min PS3 och på min Vita, och tack vare denna funktion kan jag fortsätta på min sparning även när jag är på resande fot. Jättebra ju! Andreas har spelat på sin PS4, där han har streamat en hel del. Lite avis på att man inte kan göra det på PS3an. MEN MEN.
 
Alla hjältar man spelar har sina egna för- och nackdelar. En kanske är jättestark, men är färgblind. En annan kanske är så smal att den flyger långt bak varje gång hen träffas av ett fiendeslag, men har ett jättebra minne. Det roligaste är nog ändå att det finns hjältar med samma problem som jag själv - ansiktsblindhet. Eller prosopagnosia om vi ska använda såna ord. När man ska välja nästa hjälte efter att man spelat med någon som varit ansiktsblind får man bara upp en massa frågetecken och har ingen aning om vem man väljer. Blir lite glad på ett konstigt sätt att kunna säga "så där har jag det!". Gillar att trots att alla har sina brister kan de ändå bli en riktig hjälte.

Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0