Det blir visst en till cosplay i år~

Idag har jag pratat i telefon med Sanna i ungefär två timmar. I två omgångar. Det sista samtalet (som var det längsta) började med att jag fangirlade ett par designer på humanoid-versioner (alltså mänskliga versioner) av Pokémon som Sanna hade länkat till mig på Facebook som någon hade målat. Hon ska cosplaya en humanoid-version av en viss Pokémon och frågade om jag ville vara med.
 
Efter att ha tjutit av förtjusning över vissa Pokémons OTROLIGT söta kläder (Ducklett - hnnnnnnnnnnnng!) insåg jag att den Fennekin-design som fanns inte var gullig nog. Främst för att den inte hade någon klänning. Då kom jag att tänka på en bild på tumblr som jag rebloggat tidigare idag på en humanoid-version av Braixen (Fennekins första utveckling). Även fast den är underbar bortom gränser, kände jag att den inte var tillräckligt mycket Braixen. Eller något jag skulle känna mig bekväm i.
 
Så vad gör då en kräsen cosplayare som jag? Man gör en egen design! Så medan jag pratade med Sanna skissade jag fram en klänning inspirerad av Braixen. Varför just hon? För att Fennekin är svår att basera kläder på om man vill ha en klänning.

(Fennekin)
 
Delphox kräver en långklänning, vilket jag inte direkt är lockad att sy. Även fast att det skulle bli en galet snygg klänning.
 
 
(Delhpox)
 
Så då återstod Braixen, som man lätt kan tolka till en kortklänning.
 
 
(Braixen)
 
Jag har nog aldrig fallit så hårt för en Pokémon som jag har för Fennekin och hennes två utvecklingar. Inte ens Blastoise, som jag älskat sedan jag var liten, har tilltalat mig tillräckligt för att jag skulle vilja göra en cosplay av honom. Främst för att Blastoise är av manligt kön i mina ögon. Skulle liksom se fel ut om Blastoise hade en klänning... MEN tillbaka till Braixen. Jag har som sagt gjort en egen design av humanoid-Braixen som jag är riktigt pepp på att cospalya!
 
Så här ser den ut! Det är bara en första skiss av det än så länge, men jag gillar den verkligen. Det svåra blir att försöka göra hennes hår så det ser ut som hennes öron. Tycker jag hade en bra idé för svansen åtminstone. Att jag sedan kan använda mina nya skor i den här cosplayen är ju bara ett ännu större plus - perfekta för Braixen!
 
Tack för inspirationen, underbaraste Sanna!
 

Kommentarer
Postat av: Sting

Du kommer bli så sööööt! :3 Som sagt så himla glad att jag kunde inspirera dig, nu blev jag ännu mer peppad på att arbeta med Oddish också, woooo! ^^

Svar: Ååh,tack så mycket <3 Det ska bli så kul att cosplaya tillsammans igen =D
Mlie-Redfield

2014-02-06 @ 20:25:15

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0