Frozen~

Var precis på bio med pojkvän - vi såg Disney's Frozen. Att jag är en riktig Disney-älskare vet nog de flesta som läser min blogg, så jag kunde ju inte missa att se denna på bio! Innan filmen var det reklam för Maleficent (onda fen i Törnsrosa) och jag blev så hyper av det att jag inte visste vad jag skulle ta mig till. Den filmen måste jag verkligen se! Men, tillbaka till Frozen. Eller Frost, som visst är det svenska namnet för den. Oroa er inte - vi såg den på engelska, så klart. De Disney-filmer jag såg som barn ser jag på svenska, de nyare på engelska. Eftersom det trots allt var alla hjärtans dag måste man ju fixa sig lite grann.
 
Så - lockigt hår! (Och en liten smygtitt på samlingens nya uppställning bakom mig, det ni!)
 
Och en bild på oss båda precis innan filmen började. Överraskades av blixten!
 
Jag tyckte Frozen var riktigt bra. Men så älskar jag som sagt Disney. Det är inte många av deras filmer som jag inte tycker om. De är ju trots allt en stor del av min uppväxt. Herkules ligger mig riktigt varmt runt hjärtat. Frozen innehåller mycket humor, härliga sånger och underbara karaktärer. Hur underbara? Underbara nog för att vilja cosplaya! Särskilt Anna.
 
Den här klänningen har jag fallit riktigt mycket för, så den ska jag försöka mig på att göra en vacker dag. När? Det visar sig! Jag har så otroligt många jag vill cosplaya just nu. Meg, Mag, Anna, PokéMlie, Braixen, Jessica Sherawat, Harley Quinn, Elisabeth... Listan kan göras längre än så bara jag tar mig tid till det. Men det är ju det som är det bästa med cosplay - möjligheterna är nästintill oändliga!
 
Till alla som funderar på att gå och se Frozen - gör det! Den har inte direkt någon övre åldersgräns. Om jag blir inspirerad att cosplaya någon efter att ha sett en film en gång vet man att det är bra grejer. Plus att den är inspirerad av en bok av HC Andersen. 
 

Kommentarer
Postat av: SpeLinnea

Vi såg den med idag! Riktigt fint hantverk, även om jag inte riktigt gillar den karaktärsutvecklingen Disney gör nu för tiden. Syskonen i Frost är väldigt lika Rapunzel.

Sen är jag en sucker för sidekicks, och jag önskar de kunde få mer plats.

Händer med om klänningen, jättefin. Braixen vore med fint att se!

Svar: Verkar som att många såg den just igår! Självklart är deras klassiska stilmer "Disney" än vad den nya är. Men jag tycker det funkar ändå. På något sätt.
Det var lite synd att scenen från jul endast var en teaser och inte med i själva filmen. Den hade varit rolig att se igen.

Braixen är den jag jobbar med för tillfället ^^ Har ett test-mönster klart så kan nog snart klippa i tyget.
Mlie-Redfield

2014-02-15 @ 00:20:23
URL: http://spelinnea.wordpress.com
Postat av: Denise

Åh vill också se denna film! Det verkar ju sjukt kul! :D

Svar: Gör det! Den är jättebra! =)
Mlie-Redfield

2014-02-15 @ 19:32:40
URL: http://flingans.nu
Postat av: Martina

Jag är en riktig sucker för Disney. Älskade Frozen! :D

Svar: Den är så bra! =D Längtar tills jag kan se den igen.
Mlie-Redfield

2014-02-18 @ 17:14:53
URL: http://dearborderline.blogg.se
Postat av: han lixom

Ska du göra den på riktigt eller virtuellt :D ?

Svar: På riktigt! Sy den helt från grunden med allt vad det innebär =)
Mlie-Redfield

2014-02-20 @ 15:35:44
URL: http://bipolarr.blogg.se/
Postat av: Tess

Härliga bilder! :) Kram

Svar: Tack så mycket! =)
Mlie-Redfield

2014-03-21 @ 16:54:16
URL: http://tesswaltenburg.blogg.se/

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0