Klarade spel, 2013~

Förra året bestämde jag mig för att skriva upp alla spel jag lyckades klara ut under årets gång. Nu när det året är över är det dags att ta en titt på listan!
 
1. The Walking Dead
 
Telltale Games mästerverk berörde på flera plan. Jag spelade det tillsammans med min sambo, så det var kul att uppleva allting tillsammans och ha någon att prata med om allt som hände.
 
2. BioShock
 
Tog äntligen tag i att spela det! Mitt mål var att klara ut både ettan och tvåan innan Infinite släpptes. Det första BioShock-spelet är galet bra, verkligen. Jag blev kär i Rapture redan från första stund.
 
3. BioShock 2
 
Sötare Little Sisters (cosplayar ju till och med en!) och en till fantastisk spelupplevelse.
 
4. BioShock Infinite
 
Åh, BioShock Infinite, underbara spel. Inget Rapture den här gången, utan ett Columbia som var otroligt vackert. Jag hade riktigt kul under mina timmar med BioShock Infinite. Måste spela om det någon gång!
 
5. Asura's Wrath
 
Fick spelet av min sambo, han hade redan spelat det. Passade på att ta itu med det i och med en podcast. Smått skruvat spel, men kul. Jag gav spelet ett nytt namn: As-suras Vrede. Passande.
 
6. Kingdom Hearts Dream Drop Distance (3D)
 
Jag är inte så jätteförtjust i alla dessa sidorspår. Kingdom Hearts blir bara mer och mer komplicerat. Dream Drop Distance blev ingen riktig hit för mig.
 
7. The Walking Dead 400 Days
 
En liten preview inför de kommande episoderna. Längtar efter mer! Tänker dock inte spela förrän alla finns ute.
 
8. The Little Mermaid (NES)
 
Spelade det tillsammans med min sambo. Otroligt gulligt litet spel.
 
9. The Last of Us
 
Lite buggigt, men ändå så bra! Var kul att hinna med och spela det när de fortfarande var "färskt". Jag gillade det verkligen.
 
10. Kingdom Hearts 358/2 Days
 
Ett till sidospår. Lite äldre än Dream Drop Distance, lite roligare.
 
11. Pokémon X
 
Första Pokémon jag spelat sedan Blå, Röd och Gul. Mlie lät Isabelle ta hand om Rapture medan hon begav sig ut på en fantastisk resa. Fennekin är bland det sötaste jag någonsin sett.
 
12. Kingdom Hearts HD Remix
 
Eftersom jag inte spelat det första Kingdom Hearts-spelet på länge var det härligt att äntligen ha en bra anledning till att spela igenom det igen. Underbart spel.
 
Ett spel i månaden, kan man säga. Inte helt fel! Sedan har jag ju, så klart, spelat en hel del Animal Crossing New Leaf. Spelet har ju inget egentligt slut, så jag tänkte visa min totala speltid. Jag började spela det 15 juni, och har sedan dess spelat 182 timmar och 47 minuter. Behöver jag säga att jag verkligen gillar Animal Crossing New Leaf?
 

Kommentarer
Postat av: Robin

Du har hunnit med en hel del ser jag =) The last of us, BioShock Infinite och The Walking Dead. Står högt upp på min lista över "spel att klara ut" ^^

Svar: Mer än vad jag trodde jag skulle hinna ^^ Åh, alla tre är så otroligt bra!
Mlie-Redfield

2014-01-02 @ 19:05:09
URL: http://thegamingground.com/
Postat av: LIL' BABUSTYLE - Drömmen om att jobba som fotograf utomlands

Det var en hel del spel! Bra jobbat! Spelar inte spel direkt, fast jag gillar tv-spel, men har inget. Men jag älskar pokémon! :D

Svar: Tack ^^ Hoppas kunna klara av ännu fler i år. Men det återstår att se!
Mlie-Redfield

2014-01-03 @ 18:14:40
URL: http://babustylee.webblogg.se
Postat av: Robin

Ja, det är ju rätt mycket speltid på de tre. Så jag lär väl ha "lite" att göra framöver om jag säger så xD Ha det!

2014-01-03 @ 21:07:56
URL: http://thegamingground.com/

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0