Poison Ivy~

Jag började spela Batman Arkham Asylum i år (äntligen) och jag är helt kär i hela spelet. Men mer om spelet kommer när jag väl har klarat ut det. Poison Ivy är en väldans häftig karaktär, som jag blev inspirerad att måla när jag träffade på henne i spelet.
 
Som vanligt började jag skissa på papper hur jag ville att hon skulle se ut. Hennes högerfot ville inte riktigt det jag ville.
 
Sedan var det dags att fixa till linearten i GIMP.
 
Rosen var lite av en utmaning, men det gick till slut. När alla linjer var på sin plats lade jag in en vit bakgrund så skissen blev undangömd. Sedan skulle bakgrunden fixas!
 
Det blev en mysig lite tegelvägg. Och så var det dags för färg! Eftersom jag målat Poison Ivy vid ett tidigare tillfälle (2011) hade jag hennes färger klara och slapp leta efter passande färger i en halv evighet. Men det blev en del justeringar av färgerna.
 
In med lite grönt!
 
Och så lite växter.
 
Och asfalt!
 
Så här blev det färdiga resultatet! Inte helt illa för att vara årets första teckning. Störr version finns här.
 

Kommentarer
Postat av: Kiika

Vad bra den bleev!!! *u*
Bra jobbat! =D

Svar: Taaaaaaack! n________n
Mlie-Redfield

2014-01-21 @ 18:19:42
Postat av: Robin

Vad duktig du är! :)

Svar: Tack!
Mlie-Redfield

2014-01-21 @ 20:19:07
URL: http://lifelifedeathdeath.wordpress.com
Postat av: MissNekiya

Jag ska också ge mig i kast med Batman i år, både Asylum och City :)

Svar: Härligt!
Mlie-Redfield

2014-01-26 @ 13:34:41
URL: http://nerdynekiya.blogspot.se

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0