Så det var Heroes of Cosplay~

Jag såg precis första avsnittet av Heroes of Cosplay. Efter allt negativt jag hört om serien tycker jag ändå att den var... helt okej. I just det här avsnittet var det mer en introduktion till cosplay och cosplayarna. Jag antar att det beryktade dramat dyker upp i senare avsnitt. Av de cosplayare som medverkar i Heroes of Cosplay är det bara Yaya Han jag känner igen. Jag snubblade över en bild på hennes Ada Wong på deviantART för rätt många år sedan och har följt henne sedan dess. De andra har jag ingen aning alls om vilka de är, förutom vad som sägs i serien.
 
En tv-serie om ens största intresse bör väl vara något som gör en glad och upprymd. När det gäller Heroes of Cosplay har mottagandet knappast varit av det slaget. Jag antar att programmet inte är skapat av cosplayare. När man är så pass inne i ett intresse som alla cosplayare är med cosplay så kan man en del om det. Om jag inte hade varit cosplayare hade jag nog trott att man får mycket pengar när man vinner ett pris. Det är liksom det som sägs i programmet. Men det är ju inte alla som vinner något. Jag själv har aldrig vunnit något pris för någon av mina dräkter, men det är inte därför jag cosplayar. Jag gör det för att jag tycker att det är så kul, främst för att det innefattar så många olika aspekter. Man gör sina egna dräkter, man är sin egen modell och fotomodell. Det handlar om så mycket mer än att vinna priser. Även om det så klart är en bra bonus. Men enligt Heroes of Cosplay cosplayar man för att vinna, för att det finns mycket prispengar som väntar.
 
Jag kommer fortsätta se Heroes of Cosplay. Av samma anledning som jag ser på alla Resident Evil-filmer som Paul W.S. Anderson spottar ur sig: det är vettigare att klaga på någonting när man har bildat sin egen uppfattning om det.
 

Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0