Dag 7 och 8~

 
7. The character you have cosplayed that is most similar to you (if none that you have cosplayed, then one that you will cosplay)
Jag har egentligen inte valt någon cosplay för att de skulle vara lika mig själv. De karaktärer jag cosplayar väljer jag för att de betyder något för mig. Till sättet vet jag inte heller om någon jag cosplayat är lik mig, haha. Mycket på grund av det hoppar vi vidare till nästa punkt istället.
 
8. Your cosplay plans for the rest of the year (if you have no more for this year, then do next year!)
Cosplayplaner, yay!
 
Två Pokémon-relaterade cosplays på ett år! Vad planerar jag då för nästa år?
 
Meg och Mag. Meg från Herkules var, tillsammans med Claire Redfield, min barndomshjälte. Att hon sedan har den underbara Myrra Malmberg som röstskådespelare gör ju allting helt fantastiskt. Åh, jag längtar så enormt mycket tills det är dags att cosplaya Meg! Det är verkligen en dröm för mig. Jag har Myrra Malmbergs autograf inramad, där hon skrivit "Lycka till med cosplayen Emelie. Go Megara!". Vad mer motivation kan man önska sig? Det var snälla Hanna som fixade autografen till mig under Grammisen, när Myrra sjöng titellåten från Skyrim. Hanna var statist då, i sin Forsworn-cosplay.
 
Blind Mag från filmen Repo! The Genetic Opera spelas av Sarah Brightman. Jag upptäckte filmen för ett par år sedan och föll direkt för Mag. Meg, Mag, ser ni sambandet? Haha! Mag har en hel del olika dräkter jag skulle vilja göra, men den jag kommer börja med är den hon har när hon sjunger låten Chromaggia. En hel massa fjädrar och smått galna ögonfransar.
 

Kommentarer
Postat av: Sting

Ska helt klart bli spännande att se resultaten av dessa projekt! :D

Svar: =D Det tycker jag med xD
Mlie-Redfield

2014-07-30 @ 21:31:45

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0