Fennekin~

Fennekin, tillsammans med utvecklingarna Braixen och Delphox, är några av mina favoriter bland alla Pokémons. Egentligen föredrar jag vatten-Pokémon, men när jag spelade Pokémon X kunde jag ju inte missa chansen att ha en egen Fennekin. Att det sedan finns en lektion i Pokémon Art Academy där man ska måla denna söta eldräv är ju hur bra som helst. Det var det jag sysslade med under dagens spelsession. Det nya som den här lektionen tar upp är användningen av olika tjocklek till linearten. Vilket jag redan gör i mina teckningar.
 
Bara en sån enkel sak som att göra linjer olika stora ger bilden mer liv.
 
Lärarens teckning av Fennekin visas på övre skärmen, medan min är på den nedre. Jag valde att göra pupillerna lite större för jag tycker det blev sötare. Även i den här lektionen har man haft något vi kan kalla en blyertsteckning som man sedan målar linjerna på. Låter det bekant? Det är så jag själv målar! Det här spelet är faktiskt väldans bra på att lära ut användbara tekniker. Jag längtar tills det är dags för shading och highlight. Det r två tekniker jag inte riktigt har lärt mig helt än. Det kommer bli kul att lära sig det i Pokémon Art Academy!
 
Och där blev Fennekin klar! Men hur gick det för min rival, Lee?
 
Han gör åtminstone sitt bästa - vad mer kan man begära? "Han imponerar ju mer med sina teckningar, du håller åtminstone en jämn standard", som min sambo uttryckte det. Hans färgläggning är dock lite för rolig.
 

Kommentarer
Postat av: Sarah Sjöstedt

Jag är fruktansvärt sugen på det spelet men är för snål för att köpa det just nu :P Ser iallafall riktigt roligt ut :D

Svar: Det är så mysigt! ^^
Mlie-Redfield

2014-07-16 @ 14:13:17
URL: http://ninjabob.blogg.se/

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0