Förvirrande linjer~

Jag har ett par teckningar som väntar på att få fixas till och färgläggas. Igår scannade jag in en av dem och började fixa linearten. Eftersom det var ett tag sedan jag målade teckningen nu, ser jag den med andra ögon och har hittat ett par saker jag vill förändra. Fördelen med att måla digitalt är att det går att ändra precis hur mycket man vill! Det jobbiga blir dock när de nya linjerna skiljer sig väldigt mycket från de gamla.
 
Det här sitter jag med just nu - en väldans massa linjer. Jag upptäckte att hennes hals och haka var lite väl långa. Så när jag väl hade målat klart huvudet flyttade jag helt enkelt ner alla linjerna en bit. Undrar hur mycket av Fennekin som jag kommer behöva ändra!
 

Kommentarer
Postat av: MissNekiya

Hehe, jag gör likadant, innan renskissen finns åtminstone 2-4 varianter som inte ser okej ut, och när jag har scannat renskissen blir det ändå en massa att rita om. Men till slut så!

Svar: Det tar ju ett tag innan man blir helt nöjd =D
Mlie-Redfield

2014-07-20 @ 16:07:02
URL: http://nerdynekiya.blogspot.se

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0