Inspiration i stora mängder~

Sedan jag började spela Pokémon Art Academy (nej, det här inlägget kommer inte att handla om det) har jag fått tillbaka min inspiration till att rita och måla. Jag fick en idé till en slags porträttserie som jag kallar "The many faces of Mlie", där jag planerat att måla några av de spelkaraktärer som jag har kunnat döpa till Mlie. Igår tog jag mig tid till att rita två av dessa.
 
Den första var PokéMlie. När jag är klar med min Braixen-cosplay är det hon som står näst på tur. Det ser jag verkligen fram emot.
 
Sedan blev det Mayor Mlie of Rapture. Jag har spelat Animal Crossing New Leaf i lite mer än ett år nu (helt galet), och jag tycker fortfarande det är lika mysigt. Mayor Mlie springer runt i en Little Sister-klänning (från spelet BioShock 2), som jag själv pixlade ihop i spelets klädaffär. Mitt Rapture är ju trots allt döpt efter Rapture i BioShock, så då är väl den klädseln mer än given. Speciellt eftersom jag själv har cosplayat en Little Sister.
 
Det återstår två stycken planerade teckningar i denna porträttserie. Vilka de är får ni se när de är klara! Alla fyra teckningarna ska sedan givetvis få en lineart och färg i GIMP, men jag vill ha klart allas blyertsform först. Det är så härligt att ha inspirationen tillbaka!
 

Kommentarer
Postat av: Danielkm

Jättefint! =) Det där suddit ser ut att ha varit med om en del. xD

Svar: Tack så mycket! =D Haha, det har ju det x) Vet inte hur länge jag har haft det. Men det går att forma det lite som man vill numera, så de blir ju lite lättare att komma åt små detaljer.
Mlie-Redfield


Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0