Med min Fennekin~

Jag älskar att måla PokéMlie. Och Fennekin. Helst tillsammans.
Den här ritade jag i slutet av maj, men det var först för ett par dagar sedan som jag blev helt klar med den.
 
In med några nya linjer!
 
Det blev ganska många ändringar under arbetet med linearten. Jag flyttade ner hela PokéMlies huvud eftersom jag tyckte att halsen blev alldeles för lång.
 
När linjerna är på plats slängs det in ett vitt lager mellan skissen och de nya linjerna. Lättare att se vad det är man har att arbeta med då.
 
Det bästa med att jag har målat PokéMlie och Fennekin tidigare är att jag inte längre behöver leta efter rätt färger. Jag har redan hittat dem!
 
 
Det blev både skuggning och bakgrund den här gången!
 
Så här blev den färdiga teckningen, med en bakgrund inspirerad av Pokémon-Amie. (Större version finns här.)
 

Kommentarer
Postat av: Jerry Olsson

Vilken utveckling! Jag har aldrig någonsin flyttat en teckning till dator men det är en genial idé.
Bilden är väldigt ren och otroligt vacker. Du har gjort ett enormt bra jobb!
Det ska bli spännande att se vad du på härnäst.
Bravo! :D

Svar: Tack! Hehe, lärde mig det 2008 när mina online-vänner gjorde så. Jag har alltid föredragit att rita för hand på papper när det gäller första skissen, så det passade mig perfekt. Tack igen =)
Mlie-Redfield

2014-07-26 @ 07:36:33
URL: http://manofsvensatra.wordpress.com
Postat av: Beatrice Lind

Duuktigg! :)

Svar: Tack! =)
Mlie-Redfield

2014-08-16 @ 09:51:10
URL: http://takai.blogg.se/

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0