Dag 6~

6. Your favourite cosplay (that you have done).
Min Resident Evil 2 Claire-cosplay var länge min favorit av de dräkter jag har gjort. När jag var liten var Claire en förebild, och jag såg upp till henne. Jag var själv runt Sherrys ålder när jag såg på när min bror spelade Resident Evil 2 för första gången, så jag tog till mig av hur hon behandlades av Claire. Jag visste att jag en dag ville bli som den rosaklädda motorcyklisten. Så när dagen väl kom då jag för första gången hade på mig den cosplayen var min lycka bortom ord. Den blev favoriten. Nu har det dock gått ett par år sedan jag gjorde den, så jag har växt ur den en aning. Tur att jag har en hel del fina bilder från när den satt som allra bäst!
Den här är en av mina absoluta favoritbilder i den cosplayen. Bilden är tagen av min vän Nadia, och det är Sanna som har redigerat färgerna en aning. Bilden är från hösten 2010. Galet att det är fyra år sedan!
 
I dagsläget är jag faktiskt smått osäker på vilken cosplay som är min favorit. Claire-dräkten må vara föråldrad, men den har ändå en speciell plats i mitt hjärta.
 

Kommentarer
Postat av: MissNekiya

Supersnyggt! Har tyvärr inte spelat något av RE-spelen, har endast sett de underbara animationerna av Shadowleggy på youtube, har du sett dem?

Svar: Tack! ^^ Haha, jaaaaa, de är fantastiska! Började följa hennes verk runt 2007 nån gång =)
Mlie-Redfield

2014-06-22 @ 19:43:31
URL: http://nerdynekiya.blogspot.se
Postat av: Sting

Jösses vad vi håller på att bli gammal, fyra år sen!! Du gör en sjukt bra Claire som jag alltid säger och att hon ligger varmt om ditt hjärta så förstår jag att denna cosplay är en favorit. :D

Svar: Det är helt ofattbart att det var så länge sen! Åh, tack fina du <3
Mlie-Redfield

2014-06-22 @ 20:20:10

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0