E3 2014 - Microsoft~

Nu är det dags igen! Årets E3 har dragit igång, och det blir dagar fyllda med en massa konferenser och visningar av spel. Microsoft drog igång idag med sin konferens som varade i ungefär 90 minuter. Under den tiden hann en hel del visas upp - däribland ett par som jag verkligen fastnade för. Nyckelorden för årets E3 verkar redan nu vara Open World och Multiplayer.
 
Så vad bestod Microsofts konferens av? Om vi skippar spelen som inte riktigt väckte mitt intresse (Call of Duty, Forza, Assassin's Creed, Dragon Age - för att nämna ett par), utan istället blickar mot de som gjorde det, hittar vi Evolve. Smartaste loggan någonsin, och med ett upplägg som har riktigt stor potential.
 
Och Sunset Overdrive, med en riktigt rolig E3trailer. Ett spel som man måste spela!
 
Dlc:t till Dead Rising 3 ser roligt ut, mest för att trailern var så galen. Och titeln - Super Ultra Dead Rising 3’ Arcade Remix Hyper Edition EX + α. Fnissade lite för mycket. Bara att Tofu är med är ju anledning nog att spela det! Om inte titeln var nog motivation, så klart.
 
Project Spark verkar underbart och ser riktigt lovande ut.
 
Ori and the Blind Forest. Alltså, vilket sött spel!
 
Phantom Dust ser också intressant ut. 
 
 
Platinum Games nya spel, Scalebound, fångade mitt intresse. Mest för att det är just Plantinum Games.
 
Det visades även upp en massa lovande indiespel, men den sekvensen gick så fort att jag knappt hann hänga med i vad som hände. Efter det här är jag ändå ganska frestad att köpa en Xbox One. Vad tyckte du om Microsofts konferens?
 

Kommentarer
Postat av: MissNekiya

Jag ska definitivt ha en XBOX One, och det främst för att tillfredsställa Halo-nörden i mig, jag fick rysningar under 343's presentation :D
Dessutom har jag längtat fördärvat efter en hd-remake på Halo 2 och det kommer äntligen! Hooray!

Ska väl ta mig en titt på de andra konferenserna också så småningom :)

Svar: Okej! =D
Har hört mycket gott om multiplayern i Halo 2, så det kanske man borde ge sig på.
Jag har bara Sonys kvar att se av de stora tre, får se när jag tar mig tid för EA och deras sportspel.
Mlie-Redfield

2014-06-10 @ 08:50:32
URL: http://nerdynekiya.blogspot.se
Postat av: Linda

Jag är supernyfiken på Sparks! Verkar sjukt coolt!1

Svar: Ja! =D Verkligen!
Mlie-Redfield

2014-06-13 @ 23:40:30
URL: http://www.bumpi.se

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0