Motgång efter motgång~

Idag hade jag bestämt mig för att äntligen fixa lite med min Braixen-cosplay. Jag sprättade upp dragkedjan, mätte ut igen och sydde i den på nytt, för att passformen skulle bli bättre. Men det blev den inte. Så jag får hel enkelt börja om från början. Hatar att arbeta med tyger som halkar runt hela tiden. Det försvårar verkligen saker och ting. Just nu längtar jag mest till att börja sy på PokéMlie - har blivit lite småtrött på Braixen efter alla motgångar. Det är kanske dags att lägga undan överdelen och börja sy på kjolen istället?
 
Jag gillar fortfarande min design, och jag vill verkligen få klart den här dräkten. Passformen av Little Sister-överdelen hade jag ju också massa problem med, men i det fallet var det på grund av alla olika sömmar. En "enkel" överdel borde inte vara svår att göra - ändå sitter jag här och är nära att ge upp.
 

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0