Dag 1~

1. Your first cosplay.
Haha, åh nej. Min första cosplay finns inte med i rullistan här på bloggen. Det beror ju delvis på att jag skapade bloggen en sisådär ett och ett halvt år efter att jag gjorde min första cosplay. Och för att det just är min första cosplay. Jag brukar räkna min Resident Evil 2 Claire som min första eftersom den var den första jag gjorde nästintill från grunden. Men den var faktiskt min andra dräkt. Innan jag visar bilden på min första cosplay vill jag att ni ska ha i åtanke att det var min första cosplay. Detta kan inte sägas för många gånger! Jag var 18 år och kunde knappt sy. Min farmor hjälpte mig med det. Och, som sagt, det är min första cosplay.
 
 
Ser ni vem det är? Precis. Jag försökte, okej? Haha! Det är Claire Redfield från filmen Resident Evil Degeneration. En 18 år gammal (eller ung) Mlie begav sig ut i skogen med sin Wii-pistol. Den långärmade tröjan lyckades jag hitta en dag när jag shoppade, byxorna är svarta istället för bruna, och skorna... är så fel som det bara kan bli. Och så glasögon som en extra bonus! Det enda som jag (eller farmor) faktiskt gjort någonting med till den här cosplayen är den vita skjortan. Ett par detaljer här och där för att den skulle vara så lik som möjligt.
 
Nu låter det som att jag bara har en massa klagomål om dräkten, men jag är faktiskt glad att jag gjorde den. Samma sommar åkte jag iväg till mitt första konvent, Närcon, och träffade några av mina absolut närmaste vänner. Och intresset för cosplay växte bara ännu mer. Man måste ju börja någonstans!
 

Kommentarer
Postat av: Danielkm

Bra där! Roligt att se din allra första cosplay. =) Det är nåt speciellt med sitt allra första projekt. I mitt fall så kommer jag att tänka på min första Let's Play jag gjorde som var Shadowgate till nes. Fyy vilken dålig insats! Skulle egentligen ta bort den men den får bli där så länge. xD

Svar: Det är ju ändå lite av startskottet på något sätt =D Hahaha, kan jag visa upp min första cosplay kan du minsann ha kvar din första Let's Play! xD Måste jag ju kolla på den bara för att du nämnde den 8D
Mlie-Redfield

Postat av: aina [fotoblogg]

Vilken fin blogg du har! :)

Svar: Tack!
Mlie-Redfield

2014-03-20 @ 19:30:15
URL: http://ainaphoto.blogg.se
Postat av: mot plus

nice pic! :D ha en fin helg!

Svar: Tack detsamma! =)
Mlie-Redfield

2014-03-21 @ 16:18:36
URL: http://motplus.se/

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0