Lite framsteg med Braixen~

Idag kände jag att det var dags att faktiskt göra någonting med mönstret jag gjort till min nästa cosplay - Braixen. Så jag nålade helt enkelt fast det på mina kläder för att se ungefär hur passformen skulle se ut och vilka ändringar som skulle behöva göras. 
 
Tog på mig dessa underbara skor också. För att jag kan. Det var lite småsvårt att få det ostyriga mönsterpappret att göra som jag ville, men jag hoppas ni åtminstone får en idé om hur jag har tänkt mig detta.
 
Så här såg dagens arbetsplats ut - köksgolvet. Den söta lådan köpte jag för ett presentkort jag fick jag av min ännu sötare syster.
 
Det första jag gjorde var att klippa ut överdelen. Hade tyget dubbelt så det skulle se likadant ut på båda sidorna. Eftersom tyget var så otroligt halt och galet svårt att nåla kämpade jag länge med det. När jag till slut hade ett framstycke och ett bakstycke visade det sig att jag hade mätt fel. Så jag fick göra om bakstycket. Det spelade ingen roll hur mycket jag mätte och var noga - tyget hade någonting emot mig.
 
Efter många om och men hade jag nålad överdel! Jag har dock fått helt slut på energi efter allt bråk med tyget, så jag får fortsätta en annan gång. Min stackars rygg mår inte så jättebra just nu. Men jag har en överdel!
 

Kommentarer
Postat av: Sting

Yaaay, ser bra ut! Hoppas symaskin är snäll mot dig när du ska sy ihop! ^^

Svar: Tack! ^^ Hoppas jag med, har ju redan krånglat så mycket med det här tyget x)
Mlie-Redfield

2014-03-08 @ 23:10:08
Postat av: Din syster <3

Hoppas det går bättre nästa gång^^
Världens bästa och världens sötaste syster, saknar dig!
Kram<3

Svar: Tack Gull ^^Saknar dig med~
Kram <3
Mlie-Redfield

2014-03-09 @ 18:06:12
Postat av: linda

va trevligt :)

2014-03-12 @ 23:00:38
URL: http://www.nattstad.se/Lindalinnros
Postat av: Sofia

coolt ^^

Svar: Tackar!
Mlie-Redfield

2014-03-21 @ 13:26:21
URL: http://sofiasopic.blogg.se
Postat av: Alicia

Hittade nyss din blogg, och jag är så glad över att äntligen ha hittat någon som skriver om sådant jag tycker är intressant. Har haft sjukt svårt att hitta bloggar om spel, tråkigt nog.
Cosplay har jag länge varit intresserad av men har aldrig sytt en dräkt helt från grunden, har bara kört lite Lara Croft och Misty och det kan man ju ordna med lite vanliga käder. Eftersom jag går en sy-utbildning på gymnasiet nu så kommer jag absolut börja ta tag i det när jag har mer tid, skit kul!

Svar: Åh, vad roligt att du har hittat hit! =D Cosplay är riktigt roligt ^^ Man lär sig ju mer och mer tekniker och knep för varje dräkt, och det är så kul att göra mer avancerade dräkter =) Att du går en syutbildning är ju bara ett stort plus! Jag var inte så jättefokuserad eller engagerad under min tid på syslöjden, vilket man ångrar lite nu, haha x)
Mlie-Redfield

2014-03-21 @ 22:12:39
URL: http://historicity.blogg.se
Postat av: Rebecca

snyggt :)

Svar: Tack!
Mlie-Redfield

2014-03-22 @ 21:05:01
URL: http://byrrebecka.blogg.se

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0