Och plötsligt var allt i sin ordning~

Till att börja med vill jag säga att min frukost denna söndag var kaffe och en muffins. När jag och Andreas kom hem ifrån den blåsiga promenaden hade jag massvis med energi. När jag dricker kaffe (i "stora" mängder) blir jag lite smått hyper. Som den gången då jag designade min Braixen när jag pratade i telefon med Sanna. Idag gick energin åt till att plocka och organisera här hemma. Det hela var lite av ett plötsligt infall av att jag ville ha mina cosplaysaker på samma ställe. Så att man slipper springa in till sovrummet för att hämta mönsterpapper, tygsax och andra verktyg, och in till garderoben för att hämta tyg och symaskin.
 
Jag hade en hel del cosplaysaker i garderoben redan, men jag ville ställa min symaskin där min Little Sister-peruk står...
 
Så jag lekte händig och tog fram min verktygslåda för att flytta ett hyllplan i garderoben högre upp. Så att min Little Sister-peruk skulle få plats utan problem och symaskinen fick en ordentlig plats att stå på. Jag ska fylla på med lite mer saker imorgon på den här hyllan. Det kom ett annat projekt emellan - jag skyller på kaffet, haha!
 
De spel jag har som inte hör till Resident Evil-samlingen har stått i den överfulla bokhyllan inne i garderoben (egentligen är det en klädkammare, men jag låtsas att det är en walk-in closet) och längst ner i vänstra hörnet i min Resi-hylla. Där jag även hade en massa tv-serieboxar gömda bakom spelen. Så jag flyttade på de boxarna och bestämde mig för att få in fler spel i Resi-hyllan.
 
Sådär ja! Att välja vilka spel jag ville ha här var faktiskt dagens svåraste beslut. De på yttersta raden har stått där ett bra tag, det var bara vissa där som flyttade på sig. Den bakre raden flyttade in i hyllan idag. Den består till främsta delen av mina absoluta favoritspel till PlayStation 2. Det kommer för evigt vara min favoritkonsol. Ett annat svårt beslut (men inte lika svårt som att välja spel, som sagt) var att klura ut hur jag skulle få den bakre raden att synas. Min hemlighet?
 
Guideböcker! Perfekt höjd ju.
 
Och tre välbalanserade små recensionsspel. Mina spel har såna skills. Så är det.
 
Tänk vad en kopp kaffe kan göra!
 

Kommentarer
Postat av: Sting

Härligt att få ordning! Har själv haft en städsöndag idag med dammtorkning, dammsugning, skurat golv, tvätta kläder o plockat o fixat grejer. Jag tror vi båda kommer sova gott ikväll! ^^

Svar: Åh, så skönt när man får såna saker gjorda! =) Söndagar är ändå ganska perfekta för det. Och verkligen! ^^
Mlie-Redfield

2014-03-23 @ 22:13:48
Postat av: SpeLinnea

Va göttigt det är att organisera om. Särskilt när man får som du beskriver, saker på ett ställe när man ska skapa något. Jag har skaffat mig en egen virkhylla för mina prylar, det känns mer inspirerande än att ränna omkring överallt. :)

Klart det är en walk in closet, vad är egentligen skillnaden? ;D

Svar: Åh, vad härligt! =D Precis - man slipper tänka att det är jobbigt att leta efter sakerna. När man vet vart de är blir skapandet så mycket enklare =)
Hahaha, jag tror det beror på innehållet xD Och förmodligen antalet klädgarderober. Och utrymmet. Men ändå!
Mlie-Redfield

2014-03-23 @ 22:33:30
URL: http://www.spelinnea.wordpress.com

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0