Att välja sin starter~

Blastoise, min första riktiga Pokémon-kärlek, var orsaken till varför jag alltid valde Squirtle som starter i Pokémon Röd och Blå. När Pokémon X och Y släpptes förra året hade jag ett svårt beslut framför mig – skulle jag välja den nya vatten-Pokémonen, eller skulle jag testa på hur det är att ha en eld-starter? Till slut hamnade valet på den söta Fennekin – eld-startern. Ett beslut som jag inte ångrade ens för en sekund (jag cosplayade ju till och med Braixen, som är utvecklingen av Fennekin!). Så, nu när Pokémon Omega Ruby och Alpha Sapphire har släppts (jag köpte Omega Ruby) är det dags igen. Att välja starter. Vatten eller eld, eller kanske gräs?

 

Torchic är ju lite för gullig för att motstå. Det blev med andra ord eld den här gången också!
 
Men visst är jag det, haha!
 
Min stackars Torchic fick inget smeknamn. Det är väldigt få av alla Pokémon jag har haft under åren som har fått smeknamn - min Pidgey döpte jag till Birdie i X, men det är ungefär så långt min fantasi går. Så nej, Torchic får heta Torchic, helt enkelt. Nu har vi ett spännande äventyr framför oss!
 

Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0