En helg hemma hos familjen~

Den här helgen har Andreas och jag varit hemma hos mina föräldrar för en av min familjs bästa jultraditioner - pepparkaksbaket. Vi sov hos min bror och hans flickvän, och det var riktigt kul att umgås mer med dem. Förutom pepparkaksbak har vi varit på en liten julmarknad och hunnit träffa hela familjen. Fullt upp så fort man kommer dit!
 
Så här såg det ut när pepparkaksbaket var över för den här gången. Degen tog slut fort i år, men så hade mamma och min syster tjuvstartat lite. Det blev ändå tre lådor kakor, så inte helt illa. Längst ner till höger i bild syns min sista plåt - fyra små kakor som väntade på att få gräddas. Nu har vi pepparkakor så vi klarar oss ett tag fram över. Så gott att mumsa på när julen börjar närma sig.
 

Kommentarer
Postat av: Evelina

Kul och mysigt med pepparkaksbak :) själv får vi nog skjuta på det i år.

Julmarknad? Typ den i Åvestbo eller Skultuna? själv stod jag och assistera svärmor när hon sålde lite grejer på mindre julmarknad i Västerås. Var glad när vi åkte hem och fick upp värmen i bilen ;)

Svar: Verkligen, ökar julstämningen direkt =)
Den som var i Åvestbo. Hehe, mjo, det blir kyligt väldigt fort när man sitter ner ute.
Mlie-Redfield

2014-11-23 @ 20:25:25
URL: http://growlikeaflower.blogspot.com

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0