Livet i Fantasy Life fortsätter~

Nu när min cosplay är klar har jag haft mer tid till at spela. De senaste dagarna har det blivit mycket Fantasy Life. Målet är att vara klar med det innan nya Pokémon släpps, men jag är osäker på om jag någonsin kommer att bli klar med det, haha! Det är ett så otroligt mysigt spel. Det är kul att springa runt i Reveria och skapa saker. Jag började som Tailor, hoppade sedan till Cook, blev Angler för att kunna fiska min egen fisk, Hunter för att det är bra med ett mer attack-centrerat yrke, Woodcutter för att kunna samla nötter till min matlagning snabbare, Blacksmith för att kunna göra bättre vapen, och till sist Miner för att det underlättar för blacksmithing. Helt plötsligt hade jag väldans många yrken. Spelets huvudstory? Inte lika bra som att bara springa runt och göra det som man känner för. Att spela tillsammans i Fantasy Life är roligt, men eftersom man får ta del av den andres loot kan det lätt bugga spelupplevelsen lite.
 
Det var i förrgår som jag blev Blacksmith och Miner. Jag har följt med Andreas på äventyr när han hade ett par Miner-quests att göra på ställen där jag behövde fiska, Efter åtta minuter som Miner hade jag blivit Adept - bara för att jag fått Andreas Miner-loot och "gjort" avancerade quests. Så kan det gå! Om Andreas bestämmer sig för att bli Angler kommer han säkert avancera lika snabbt. Jag har hittills spelat Fantasy Life i 37 timmar. Och jag är nog inte direkt nära slutet.
 

Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0