Ännu närmare målet~

Dagen började med att jag fixade med fållen på cosplayens svarta kjol medan Andreas förberedde inför kvällens inspelning av Spelklassiker Musik. Sedan bar det av mot stan för lite sista-minuten-shopping. Nagellack, eyeliner, hårnålar och resår var några av sakerna som fanns på min inköpslista. När jag kom hem igen fortsatte arbetet med fållen. Det tar väldans lång tid att fålla en cirkelkjol - speciellt om den, som min, består av två separat kjolar. Jag är helt klar med den svarta, så nu är det bara den gula som ska fixas. Men för att kunna börja fixa med fållen på den gula kjolen måste jag bestämma mig för mycket av den svarta kjolen som jag vill ska synas under den gula.
 
Så jag drog på mig allt jag hade till cosplayen för att kunna få en helhetsbild. Det känns som att jag vet hur mycket av den svarta som ska synas, men jag funderar ändå på att kora av den gula ännu lite mer. Det ska jag sätta igång med alldeles snart!
 
Jag har hunnit med lite till idag också - armbanden. Men eftersom jag inte skulle hinna med att göra dem efter min originaldesign (det är det bästa med att sy en dräkt man själv har designat - jag kan anpassa den allt eftersom) fick det bli en lite simplare design.
Jag är mer än nöjd med resultatet! Eftersom min symaskin inte gillar resår så mycket fick jag sy dem för hand. Medan jag tittade på tv. Så det blev en liten andningspaus i cosplayverstan, samtidigt som jag ändå gjorde någonting. Nej, nu ska jag ta mig an den sista fållen, så att jag bara har lite detaljarbete kvar att göra imorgon. Förhoppningsvis!
 

Kommentarer
Postat av: Sting

Ooh, vad duktig o flitig du är, snyggt jobbat! :D Jag gillar verkligen hur du löste armbanden, de blev riktigt sött! ^^

Svar: Tack så mycket söta du <3 =D
Mlie-Redfield

2014-10-30 @ 20:08:07

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0