Ett lyckat födelsedagsfirande~

I lördags fyllde min fina pojkvän Andreas år, men vi tjuvstartade lite med firandet. Redan en vecka innan bjöd jag ut honom på restaurang som en del av hans present. Vi åt riktigt god mat och hade en jättehärlig kväll!
 
Vi lyxade till det och åt både förrätt och varmrätt, så vi blev nästan lite för mätta, haha. Båda tog den här hamburgaren, och den var helt fantastisk.
 
När man fyller år brukar det ju bjudas på tårta. Jag började baka den i torsdags, och jag tänkte visa upp lite progress-bilder på det som skulle komma att bli en ganska enorm tårta. Inspirationen kommer från Nerdy Nummies, men jag gjorde min egen version av den.
 
Jag hade bakat två stycken tårtbottnar, och delade dem på mitten. I efterhand bör jag kanske ha delat dem en gång till, men det blev bra ändå.
 
Fyllningen blev sylt, mosad banan och chokladmousse. Så god kombination!
 
Sedan täcktes hela tårtan med chokladgrädde. Om nom nom!
 
Chokladfingrarna och lakritssnöret, vad gör de där? Vänta och se!
 
Andreas fick uppgiften att dekorera tårtan med marsipanlöven.
 
Och massa skumbananer!
 
Sådär ja, en tårt-tunna fylld med bananer.
 
Så här glad blev Andreas för tårtan! "Best cake ever", som han själv uttryckte det.
 

Kommentarer
Postat av: Annellisaa

Men MUMS på allt :D

Svar: =D
Mlie-Redfield

2014-10-21 @ 19:26:39
URL: http://annellisaa.blogg.se
Postat av: Susanna Maria J

OJ jäklar, det var banne mig ingen dålig kaka!! :P

Svar: Haha, nej, den blev lite mastig =)
Mlie-Redfield

2014-10-21 @ 20:00:26
URL: http://oslofru.com/
Postat av: Linnea

Superfin tårta verkligen! :)

Svar: Tackar ^^
Mlie-Redfield

2014-10-21 @ 21:40:17
URL: http://spelinnea.wordpress.com
Postat av: Kiika

Den tårtan såg awesometastic ut nom nom *o*
Hälsa grattis i efterskott till Andreas ;u;

Svar: Taaaaack =DHan hälsar och tackar ^^
Mlie-Redfield

2014-10-22 @ 15:10:44

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0