It Ends Tonight~

Min senaste teckning är klar! Jag tänkte som vanligt passa på att visa hur den gick från skiss till färdig bild. Jag börjar alltid rita på papper. När jag känner att bilden är tillräckligt färdig scannar jag den, för att sedan fixa till linjerna i GIMP - GNU Image Manipulating Program.
 
Sedan är det bara att bygga upp en massa lager. Jag brukar alltid lägga ett vitt lager mellan linjerna och originalskissen, så att jag snabbt och lätt kan se om det är någonting jag missat. Varenda färg hamnar sedan på sitt eget lager.
 
Jag passade på att testa en massa olika effekter och verktyg som jag aldrig har jobbat med tidigare för att ge den här teckningen lite mer liv. Det är kul att experimentera lite!
 
Stängslet var faktiskt riktigt kul att göra. Min första version av det var en massa sneda streck. Sedan sökte jag efter bilder på stängsel och hittade den här lilla formen. Sedan var det ju bara att kopiera och klistra in tills det blev ett riktigt stängsel! Vid det här laget tror jag nog att de som läst min blogg länge vet vem det är jag har målat den här gången.
 
När allt väl är färglagt är det dags att få in lite skuggor! Det känns som att jag blir bättre och bättre för varje gång vad gäller skuggning. Det känns som att jag börjar få grepp om det. Innan jag visar er slutresultatet tänkte jag visa skissen:
 
Som sagt, det där stängslet. Min första tanke var att hennes vänsterarm skulle vara framför stegen, men det ändrade jag på när jag insåg att det inte riktigt fungerade. Så hur blev då den färdiga bilden?
 
Verkligen en stor skillnad mellan skiss och färdig bild. Det är alltid lika kul att göra de här inläggen och gå igenom processen steg för steg. Hoppas ni som läser känner samma sak! Arbetsnamnet för den här teckningen har varit "Up the Ladder", men i (nästan) sista stund ändrade jag titeln till "It Ends Tonight". My nightmare, it ends tonight. Up the ladder lies my future.
 
Den här teckningen var en request från en användare på deviantART som vann en Kiriban jag satte upp för när jag skulle nå 15,000 pageviews. Han ville att jag skulle måla Claire Redfield i den här outfiten. Så då gjorde jag det! Här finns en större version av bilden.
 

Kommentarer
Postat av: Sting

Riktigt snyggt! Indeed, det märks att du utvecklas för varje bild du gör. Gillar hur du gjorde zombie armarna blodig o smutsiga, o stängslet blev en snygg bakgrundsdetalj. Bra jobbat! :D Får en att längta tillbaks till att lira RE. ^^

Svar: Tack så mycket! =D Upptäckte som sagt en hel del nya verktyg, så var kul att testa lite ^^ Åh, känns som det var längesedan jag spelade RE. Minns när det var nästan det enda jag spelade x)
Mlie-Redfield

2014-10-18 @ 09:24:00

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0