Mina nya favoriter~

Sedan jag upptäckte Poets of The Fall har de varit ett av mina absoluta favoritband. Det var i och med Alan Wake som jag kom i kontakt med detta underbara band. Deras senaste skiva, Jealous Gods, släpptes relativt nyligen, och jag har redan hittat ett par nya favoriter bland nykomlingarna.
 
Vi kan börja med Daze, som är skivans första låt. Men, enledningen till att det var den jag hörde först är den här fantastiska musikvideon.
 
Love Will Come to You är en annan favorit. Så söt, så mysig, så Poets of the Fall.
 
Rumors, för att refrängen är så himla rimmig och rolig.
 
Till sist har vi Rebirth. Den känns också väldigt mycket Poets of the Fall, precis som många andra av låtarna på skivan. De har verkligen hittat det som fungerar för dem.
 
Det som är lite kul med Poets of the Fall är att deras skivor bildar två olika trilogier, där debutskivan Signs of Life, Carnival of Rust och Temple of Thought (näst senaste skivan) utgör den ena. Revolution Roulette, Twilight Theater (första skivan jag köpte med dem) och Jealous Gods utgör den andra. Medan jag satt och valde ut låtarna till det här blogginlägget hörde jag i slutet på Choice Millionaire texten "like a masquerade for life you hide behind". Vad är det för speciellt med det då? Det är exakt så texten går i Dying to Live, som är en låt från just Twilight Theater! Nu när jag lyssnade på Choice Millionaire igen upptäckte jag att det var en hel vers från Dying to Live som hade gömt sig därinne. Men jag lyckades minsann hitta den.
 
Från 4:06 och framåt kan man höra texten från Dying to Live.
 
Och där har vi Dying to Live! En annan rolig sak som binder ihop Twilight Theater och Jealous Gods är att omslaget till den förstnämnda skivan är den look som sångaren Marko har i musikvideon till Daze från den sistnämnda. Jag antar att det nu är ganska uppenbart att jag verkligen älskar Poets of the Fall!
 

Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0