En ledig dag~

Idag var jag ledig för första gången på länge. Jobbade åtta dagar på raken (vill inte direkt säga nej till jobb när jag behöver varenda krona jag kan tjäna ihop) och tyckte att jag var värd en dag hemma då jag kunde göra vad jag ville utan krav eller måsten. Efter en snabbtur på stan och lite lunch satte jag igång med att jobba med min Braixen-cosplay. Provdockan underlättar verkligen otroligt mycket. Jag gjorde ett par justeringar på passformen på överdelen (jag gjorde om hela framstycket från grunden) och nålade ihop kjolen med överdelen. Sedan blev jag påmind av att jag fortfarande är lite småkrasslig från min förkylning och var tvungen att sluta för att jag var så utmattad. Nu ska jag snart ta en liten vilopaus medan Andreas spelar Hyrule Warriors, sedan är det snart dags att sova inför den kommande arbetsdagen. Fullt upp!
 
En svartvit selfie från den lediga dagen, med min Resident Evil-hylla i bakgrunden.
 

Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0