Jag har börjat spela: Fantasy Life~

När Pokémon X och Y släpptes började jag och Andreas spela det samtidigt. Att spela Pokémon tillsammans blev som ett gemensamt äventyr. I fredags släpptes ett spel som vi båda har sett fram emot länge: Fantasy Life.
 
Man kan säga att Fantasy Life är som en blandning mellan Harvest Moon och ett traditionellt rollspel. Det är Level-5, som gjort bland annat Professor Layton och Ni No Kuni, som står bakom detta mysiga spel. Det första man får göra när man sätter igång spelet är att skapa sin karaktär. Det finns nästan lite för många alternativ att välja mellan, men det gör även karaktärerna mer unika.
 
Det här blev till slut Mlies utseende. Förutom möjligheten att förändra utseendet och bestämma röst-stil, fick man även välja vilket "Life" man ville börja med. Ett Life är det här spelets motsvarighet till yrken, och det finns en hel del att välja mellan. Redan innan jag satte igång spelet visste jag vad jag ville börja som.
 
Mitt första Life blev som Tailor, passande nog! Andreas valde Paladin.
 
Även fast grundstoryn är densamma oavsett vilket Life man väljer, blir det snabbt tydligt att spelet kan skilja sig på övriga punkter.
 
"Titta, jag syr", sa jag när jag utförde mitt första quest som Tailor.
 
"Och jag letar efter äppeltjuvarna", fick jag som svar från Andreas. Samma spel, två helt olika upplevelser. Vi kommer ha väldigt roligt med Fantasy Life.
 

Kommentarer
Postat av: Jerry Olsson

När jag såg trailern och ser på bilderna så får jag vibbar av Harvest Moon, Ni No Kuni, Animal Crossing och Rune Factory. Men det här verkar riktigt bedårande. :D

Svar: Det känns lite som en blandning av det du nämner, men samtidigt känns det som någonting helt nytt. Jag har inte kommit så jättelångt i storyn, men det är riktigt roligt!
Mlie-Redfield

2014-09-28 @ 14:14:40
URL: http://manofsvensatra.wordpress.com

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0