Gardening Mama~

Jag fick ju en reservpresent på min födelsedag, eftersom den riktiga inte hann komma fram i tid. Reservpresenten var Gardening Mama Forest Friends - som jag knappt har kunnat lägga ifrån mig! Det är så otroligt mysigt, och ett perfekt spel när man bara vill mysa med lättare uppgifter snarare än att ge sig ut på ett Pokémon-äventyr. Jag har blivit frågad om jag kunde skriva vad jag tycker om det här spelet, så jag tänkte passa på att fixa det direkt! Varnar som vanligt för eventuella spoilers.
 
 
I huvudmenyn finns det två olika spelalternativ - Tend the Plants och Help out. Tend the Plants är det som är huvudspelet. Där får man plantera blommor, grönsaker och frukter. Och sedan ge detta till de olika butiksägarna för att få valuta som man kan få fina grejer till trädgården för. Genom att spela minispel som kommer med posten får man nya frön så att man kan utöka både sin katalog och butikernas utbud. Som så klart generar fler kunder och fler tickets att köpa saker för.
 
Det tar olika många speldagar för de olika växterna att bli färdiga, så jag har kommit på att det är smartast att plantera alla frön man får på en gång så att man är redo när väl efterfrågan kommer.
 
Speldagarna är så himla korta. Det känns ungefär som minuterna i ett sportspel. Klockan bara fortsätter ticka. Det man ska hinna med på en dag i spelet är att plantera, vattna, packa, spela minispel, ta emot flera uppgifter... Och så ska allt upprepas om och om igen. Men spelet är mycket roligare än det låter, haha!
 
Till en början har man bara dessa åtta planteringsrutor. Allt eftersom rädgården levlas upp får man mer och mer utrymme. Vilket jag missade helt. Så jag trodde att jag bara hade dessa åtta rutor - tills jag tittade åt höger.
 
Och insåg att jag hade väldans mycket mer utrymme än så. Helt plötsligt blev det mycket lättare att bli klar med alla plantor i tid, haha!
 
Det andra spelsättet, Help Out, är uppbyggt av alla olika minispel som man hittills har stött på. Så att man kan bemästra dem alla och få en massa guldmedaljer.
 
Det enda negativa med just minispelen är att instruktionerna är för korta och för luddiga. Ibland är det svårt att lista ut vad det är man ska göra och hur man ska styra. Men så länge man kommer upp i 100, oavsett hur många försök det tar, får man belöningen. Så det är ju snällt ändå. Det som jag fastnade för är dock själva trädgårdsarbetet. Det är så kul! Jag har verkligen fastnat för Gardening Mama.
 

Kommentarer
Postat av: SpeLinnea

Åh va kul! Jag hoppades länge detta skulle släppas hos oss och är glad det hände. Jag kollade in gardening mama 1 men såg sen att detta var under utveckling och väntade. Hoppas jag med får prova sen :D

Svar: =D
Mlie-Redfield

2015-04-19 @ 23:59:35
URL: http://spelinnea.wordpress.com

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0