Nya upptäckter i Gardening Mama~

Hur mycket jag än tycker om att spela det otroligt bedårande spelet Gardening Mama Forest Friends, så måste jag erkänna att hissen inte alltid går ända upp. Jag upptäcker nya saker hela tiden, efter alldeles för lång tid. Som när jag insåg att min trädgård hade blivit större. Men, innan vi går in på nästa grej som hissen stannade några våningar för tidigt för kan jag visa hur man på ett enkelt sätt kan förnya sin spelupplevelse. Man kan byta temat, så att det blir olika årstider!
 
Så här ser det ut till att börja med.
 
Sedan blir det vår och körsbärsblommor.
 
Sedan blir det ju sommar, sol och palmer!
 
Det finns ju, så klart, ett tema med höst och Halloween. Fler teman har jag inte fått än, men det blir nog fler ju längre in i spelet jag kommer.
 
Så, tillbaka till det som tog mig så lång tid att förstå. Ibland när man får fröer som belöning när man avslutar förfrågningar, står det när man är klar för dagen att fröutbudet i shoppen (där valutan är "tickets" som man får i spelet) är utökat.
 
Eftersom man kan plantera fröer hur många gånger som helst när man väl har låst upp plantan, tyckte jag att de där fröerna i shoppen kändes så meningslösa. Jag kunde ju plantera allt ändå, vad skulle jag med dem till? Tills jag, igår kväll, faktiskt spanade på fröutbudet och köpte två stycken blomsorter. Som jag alltså redan hade. För att se varför man kunde köpa dem. När jag sedan skulle plantera gick hissen till slut ända upp.
 
Man kunde välja mellan olika färger när man väl köpt fröerna. Där ser man.
 

Kommentarer
Postat av: Danny

Du är inte ensam, sånt här händer mig väldigt ofta, haha! Ett gammalt exempel från förr är att jag hade ingen aning om hur fantastiskt effektiv (op) Metal Blades är i Mega Man 2! Använde dem mot bara en fiende: Scworms, 'boomerangerna' som kommer ur marken :D

Svar: Haha, känns betryggande att inte vara den enda som är seg xD
Mlie-Redfield

2015-04-30 @ 19:39:11

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0