Blir snart med iPod igen~

Jag har gått mellan olika mp3-spelare genom åren, av många olika märken. Vissa har varit bra, vissa har varit minst sagt dåliga. Den som jag ändå har haft med mig längst är min underbara iPod Nano. Denna fyrkantiga lilla skönhet på 4GB har varit med mig under en väldans massa år, åtminstone sedan jag gick i gymnasiet. Vilket känns som en evighet sedan! Jag lyckades vid ett tillfälle dra ur min glappa usb-kabel i samma sekund som den äntligen hade lyckats synkronisera med min dator, så att allting på min kära musikspelare raderas. Borta var alla låtar, alla spellistor, alla highscores i de små minispelen, alla bilder, alla videos... och värst av allt - statistiken över antalet gånger jag spelat låtarna på den.
 
 
Så här såg det ut 28 april 2012. Några månader innan allting raderades. Jag saknar att ha den där statistiken. Jag har låtit min iPod pensionera sig, och den bor numera i min datorlåda. Den har ju trots allt varit med i så många år. Istället har min telefon fått agera musikspelare. Men jag är inte överförtjust i att använda batteritiden på min telefon till att lyssna på musik. Så jag har bestämt mig för att bli med iPod igen. Främst av tidigare nämnda anledning, men även för att jag saknar den där spelningsstatistiken löjligt mycket. Så förhoppningsvis har jag snart en ny liten kompis att lyssna på musik med.
 
 

Kommentarer
Postat av: SpeLinnea

Spännande! Ipod är ju verkligen överlägsen i batteritid har jag märkt. De gav ju upp att tillverka nya ipods för nåt år sen, hoppas det gör du fått tag på en billig en nu. :)

BTW!!! Ett stort tips till dig är last.fm, den loggar alla låtar direkt (eller nästa gång du kommer hem och har internet) så du slipper såna fina listor försvinna.

Svar: Har spanat in iPod Shuffle bara för smidighetens skull, men får de vilken modell det blir. Åh, det måste jag spana in, tack för tipset!
Mlie-Redfield

2015-08-23 @ 22:03:14
URL: http://spelinnea.wordpress.com

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0