Det är äntligen på gång~

Spelet jag drömt om sedan jag först spelade Resident Evil till GameCube är nu på gång. På riktigt. Verkligen. Äntligen. Det är äntligen dags för Resident Evil 2 att få sig en riktig REmake. Glad Mlie är glad. Helt otroligt! Jag har så länge velat att alla rykten som gått till och från under årens lopp skulle vara sanna. Och nu har Capcom äntligen gjort det officiellt. Det är på tiden att detta fantastiska spel får den restaurering den förtjänar.
 
 
Åh, vad jag längtar tills det är klart! Vi har förmodligen ganska många års väntan framför oss. Men att veta att det faktiskt händer någonting gör väntan så mycket lättare.
 
Vad är ditt bästa minne från Resident Evil 2?
 

Kommentarer
Postat av: Danny

Riktigt kul att Capcom tar sitt förnuft till fånga och gör något som efterfrågats i många många år! Förhoppningsvis görs REmaken i samma anda som REmaken av den första. Kan man hoppas på att det finns möjlighet att köra spelet med originalets soundtrack? :)

Bästa minnet av Resident Evil 2? Eftersom jag har bara spelat demot av det måste jag ändå säga att början av spelet är så oerhört bra och annorlunda mot första spelet.

Svar: Det är lite knäppt ändå att det har tagit så här pass lång tid och så himla många rykten. Åh, originalets soundtrack är ju fantastiskt! De har ju i och med Darkside Chronicles ett lite mer uppdaterat soundtrack att gå på också.
Har du bara spelat demot!? =0 Spela spelet, nu! xD
Mlie-Redfield

2015-08-12 @ 20:51:34
Postat av: Jerry Olsson

Det här är den bästa nyheten jag har läst på länge. Om Capcom kan få till en liknande stil som i Resident Evil Remake så kommer det bli underbart!
Det finns så många minnen med Resident Evil 2. Musiken till exempel. "The First Floor" är äkta skräckmusik. Men en viss jump scare i "andra varvet" i ett rum man tidigare hade löst ett pussel fick mig att vråla av rädsla. Så oväntat men effektivt. (Du kanske vet vilket rum jag menar eftersom jag inte vill spoila något här)

Svar: Man kan ju hoppas att det blir någonting liknande, med tanke på vilken framgång det spelet blev. Haha, jo, den jump scaren är ju bara så fantastisk! Klart jag vet vilken du menar ^^
Mlie-Redfield

2015-08-13 @ 06:42:05
Postat av: Sarah Sjöstedt

Detta är en superkul nyhet! Jag har aldrig spelat RE2 (vågade inte när jag var liten haha) så det ska bli sjukt kul att köra igenom det.

Svar: Åååååh, du måste ju spela det! =D Ett av världens bästa spel!
Mlie-Redfield

2015-08-13 @ 14:25:50
URL: http://ninjabob.blogg.se/
Postat av: SpeLinnea

Skitkul för dig, awesome! :)

Svar: Jaaa! =D
Mlie-Redfield

2015-08-13 @ 20:56:58
URL: http://spelinnea.wordpress.com

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0