Jag har spelat: Professor Layton and the Curious Village~

 
Detta inlägg är fritt från spoilers av pussellösningar.
Igår klarade jag ut den första delen av denna pussellösande spelserie. Och vilken upplevelse! Medan vissa pussel är så lätta att man klarar dem utan problem, kan andra ta nästintill timmar att lösa. Det mest intressanta med det är dock att de pussel som jag anser som jättelätta, kan vara utmanande för någon annan. Alla är vi ju pussellösare på olika sätt. Jag failar väldans mycket på de matematiska pusslen, men gör bra ifrån mig på gåtor och sambandspussel. Ett av de pussel jag satt med länge och väl heter 33333!. Jag bestämde mig för att försöka lösa det utan att använda hint coins, men det var svårare än vad jag hade kunnat tro.
 
 
 
Till slut använde jag både en och två hint coins för att få lite tips på vägen, men jag satt tappert med miniräknaren på telefonen och försökte lösa det länge och väl. Och efter många om och men så gick det!
 
 
Det var under många försök som jag istället fick fram 33323 eller någonting liknande. Då visste jag att det var siffror som behövde bytas, men inte vilka. Jag hade jättekul med pusslet, även om det var lite frustrerande. När jag hade klarat 99 av 100 pussel kollade jag i listan för att se vilket som var kvar. Ångesten när jag såg vad som återstod hade aldrig tidigare skådats. Det där jäkla äpplet.
 
 
 
Det där pusslet i Resident Evil 4 som är av den här typen, kan jag klara av på fem sekunder. Det här tog nog snarare fem timmar. Och det var innan jag visste att man kunde välja quit och spara det till senare. Så jag trodde att jag var tvungen att lösa det där och då. Istället blev det det hundrade story-pusslet jag löste. 
 
 
Det kändes så himla bra när jag väl klarat det! Och då var det bara att ta sig an den sista biten av spelet.
 
 
Det tog mig nästan 16 timmar att klara av detta fantastiska spel. Helt klart en av mina favoriter. Tack för den här gången, Layton.
 

Kommentarer
Postat av: Sarah Sjöstedt

Jag har aldrig gett Layton en ärlig chans. Påbörjade ett av spelen (minns inte vilket) men satte mig aldrig riktigt in i det. Kanske borde ge det en andra chans :)

Svar: Det är ju lite annorlunda av sig, men när man väl kommit in i det väntar många härliga speltimmar =)
Mlie-Redfield

2015-08-23 @ 20:20:19
URL: http://ninjabob.blogg.se/
Postat av: SpeLinnea

Åh så himla kul! Jag körde typ fyran, Professor Layton and the Last Specter. Det gjorde inget att det inte var första, för i den här framgår det hur Luke och Layton träffas! Det finns också ett mini-rpg vid sidan av som är pixligt och gulligt, men som jag inte körde nån längre stund i. Tror säkert du skulle uppskatta det!


Har du sett den tecknade filmen med Layton förresten? Kan rekommendera den med. :)

Svar: Åååh, längtar tills det är dags att spela det! Mini rpg:et låter riktigt frestande. Har faktiskt inte sett den! Måste hag helt klart göra snart =)
Mlie-Redfield

2015-08-23 @ 22:00:00
URL: http://spelinnea.wordpress.com
Postat av: opkij

Åh vilket mys, jag har väl två delar kvar i serien men jag vet inte om jag vågar spela den sista, Luke och Layton är två karaktärer jag inte vill skiljas från. Dom där "15-pusslen" är alltid luriga men det finns en simpel strategi för hur man ska flytta bitarna, det svåra är bara att minnas den...

Svar: Det är världens mysigaste spelserie! När jag körde såna fysiska pussel brukade jag alltid ta loss lite fler bitar så det blev lättare... Det var min strategi det, haha!
Mlie-Redfield

2015-08-30 @ 21:44:37
URL: http://xenosagacollector.wordpress.com/

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0