Inte bara en stylist~

 
Minns ni när jag spelade så mycket Fantasy Life? Ni vet, det där spelet där en kan ändra sitt Life och testa alla yrken som spelet har att erbjuda. Jag började mitt liv som skräddare, och sedan gick jag över till att bli bland annat kock, fiskare och stenhuggare. Jag har spelat New Style Boutique 2 ganska mycket den senaste tiden, och på just jobbpunkten är det likt Fantasy Life. I New Style Boutique börjar spelaren som stylist och butiksmanager. Och på den punkten är spelet mycket likt sin föregångare. Men efter det öppnas verkligen en helt ny värld. Innan vi går in på det tänkte jag dock börja från början. Med spelets smått usla karaktärseditor.
 
 
Visst, du får välja bland annat ansiktsform, ögon och frisyr. Och det är ju bra, Men hur kan en designa sin karaktär om en inte ens får se hur den ser ut!? Det enda en får göra är att gissa sig till hur karaktären ser ut. Minst sagt frustrerande, och verkligen inte en bra start på ett spel som jag längtat mycket efter.
 
 
Fast när du väl har valt alla separata delar, så får du faktiskt möjlighet att se hur karaktären ser ut medan du ändrar utseendet. Så varför då inte göra på det här sättet från början? Känns ju lite lättare.
 
 
Säg hej till Mlie! Så, tillbaka till likheterna med Fantasy Life. Som sagt så börjar spelet med att du blir en stylist och butiksmanager. Sedan öppnas dörr efter dörr med möjligheter.
 
 
Du får till exempel hjälpa Arabella i hennes skönhetsbutik. Som sminkös!
 
 
Glad Mlie är glad. Men det kommer mer!
 
 
Frisör!
 
 
Modell!
 
 
Du får göra egna smink-paletter!
 
 
Designa kläder!
 
 
Det finns helt klart alltid något att göra. Och det är mer än vad jag kunde hoppas på att denna uppföljare skulle vara. Jag har haft väldigt kul med det hittills, och det kommer utan tvekan bli ännu fler timmar med detta spel.
 

Kommentarer
Postat av: SpeLinnea

Åh det verkar ju faktiskt superkul!

Svar: Det är sååååå himla kul! Det är ju liksom ett bra spel, fast det inte verkar så vid första anblick =)
Mlie-Redfield

2015-12-29 @ 19:28:08
URL: http://spelinnea.wordpress.com

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0