Nytt om Resident Evil 2 REmake~

Det var ett tag sedan jag skrev om en kommande REmake av Resident Evil 2. Nu har det kommit fram nya uppgifter om detta spel - som jag hoppas kommer bli fantastiskt. Det som sägs är det som jag så länge har hoppats på. Till skillnad från alla HD-REmasters som Capcom har slängt runt omkring sig de senaste åren (Code: Veronica X, Resident Evil 4, REmake) och den kommande REmastern av Resident Evil Zero, kommer det i Resident Evil 2:s fall bli en fullfjädrad REmake. Resident Evil 2 och Code: Veronica släpptes med två års mellanrum.
 
 
Trots detta är bilden ovan bevis på hur lite som ändrades när Code: Veronica X fick sin HD-uppdatering. Med det sagt är jag glad att Capcom väljer att ge Resident Evil 2 den REmake som det förtjänar. Och givetvis är jag ledsen över att Code: Veronica inte fick den chansen.
 
 
Min förhoppning är att Resident Evil 2 kommer att bli det spel som jag så länge har längtat efter. Ett spel som bevarar det som var så fantastiskt med originalet, medan det har en minst sagt uppdaterad grafik. Och jag hoppas att de väljer att behålla de olika scenarion som finns i originalet, istället för att endast ge oss canon-versionen.
 
Vad är era förhoppningar?
 
 

Kommentarer
Postat av: Danny

Håller helt med det du skriver! Jag hoppas att den andra REmaken görs av respekt för originalet, på samma sätt som den första REmaken gjordes (GC versionen alltså). Med andra ord hoppas jag att Capcom inte slänger i vare sig mer action eller QTE's i REmaken. Skulle det hända blir jag lite ledsen i ögat, men ser då istället fram emot din Let's Play! =D

Svar: Usch nej, blir det action och qte:s blir jag ledsen på riktigt =( Det blir en lång väntan nu tills vi får se hur det blir. Haha, om jag nu LPar det så xD
Mlie-Redfield

2015-12-10 @ 20:28:09

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0