Jag har spelat: Resident Evil REmaster~

Det är gjort. Jag har klarat Resident Evil REmake som Jill. Eftersom jag inte har spelat Resident Evil REmake alls de senaste fyra eller så åren, så känns inte det här alltför illa. Antalet sparningar blev så många mest på grund av att jag streamade hela äventyret. Då blir det en massa extra sparningar så man ska slippa göra om en massa saker. Som jag fick göra när jag klantigt nog dog i början, haha. Men det gick ju bra ändå, i slutändan. Det finns egentligen inte så mycket att säga om REmaster. Det är ju trots allt samma sak som REmake, men med snyggare grafik. Ett otroligt bra spel som man inte bör missa, helt enkelt.
 
Jag fick en ny dräkt till Jill, men jag har inte spanat in den än. Så pepp var jag på det, haha. Det är väl förmodligen samma dräkt som hon får i REmake, så been there done that.
 
Titelskärmen ändrades när jag hade klarat spelet. Om några dagar ska jag starta samma äventyr igen, fast med Chris. Det blir svårare, mest på grund av att han har färre platser i sitt inventory. Så det kommer bli en utmaning.
 
Alla räddades, och jag var en glad Jill. Det var ett par scener som inte triggades den här omgången, som den underbara Jill Sandwich. Jag måste ha gjort något fel där, men så länge alla överlevde är jag nöjd.
 
Vill du se exakt hur mitt äventyr har sett ut i Resident Evil REmaster, som Jill? Det kan du faktiskt göra - på YouTube! Just nu finns de fyra första delarna uppladdade, och det kommer komma fler. Det är bara att klicka in på min YouTube-kanal om du är nyfiken på att se mitt äventyr. Annars är det ju bara att du följer min runda med Chris - som även den kommer att streamas på min Twitch-kanal!
 

Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0