En oväntad syn~

Jag har bloggat många gånger tidigare om de videos som på allvar drog igång min kärlek för Resident Evil-serien. De videos som gjorde mig nyfiken på Code: Veronica X. De videos som på något sätt både var fortsättningen och början på mitt Resident Evil-samlande. Jag pratar så klart om ShadowLeggys underbart fantastiska Resident Evil-videos.
 
 
Resident Evil Numa REmake är en av mina personliga favoriter. Originalet laddades upp för 8 år sedan och har setts 4.5 miljoner gånger. Varav ungefär 0.5 av dem är mina visningar. Haha!
 
Så varför skriver jag om dessa videos i dagens blogginlägg då? Jo, för 14 timmar sedan laddade ShadowLeggy upp en video jag längtat efter i en sisådär 4 års tid: Survivor episode 6. Jag blev minst sagt förvånad när jag såg den videon i min prenumerationslista. "Ser jag verkligen rätt!?". För de av er som har missat helt vad denna serie handlar om så har ni spellistan med alla avsnitten precis här:
 
 
Det som alltid får mig att skratta "lite" för högt är tribe-namnen. Oreegin, Siquwil, Umbi och Utha'. Varför är det kul? Original, Sequel, Umbrella och Other. I den senaste videon lades det till ett ytterligare tribe-namn. Vad det är får ni dock se själva.
 
Under alla dessa 8 år av Resident Evil-samlande har jag haft ShadowLeggys videos i mitt hjärta. Så mycket nostalgi, så mycket kärlek - så mycket så att jag började samla. Har ni helt missat ShadowLeggy, trots att jag har bloggat om hennes videos massvis med gånger, tycker jag minst sagt att ni ska ta er tid att se åtminstone någon av dem. Helst alla. Det har ju jag gjort. Haha! Minst 200 gånger. På ett ungefär.
 

Kommentarer
Postat av: Miss Nekiya

Ååh, jag hade faktiskt glömt shadowleggy! Älskar hennes "Ada Wong - worst spy ever" :D
Tack för påminnelsen!

Svar: Den är så rolig! =D Så lite så!
Mlie-Redfield

2015-07-02 @ 23:16:02
URL: http://nerdynekiya.blogspot.se

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0