En seriefantasts bästa vän~

En av mina underbara kollegor tipsade mig om en app för ganska länge sedan - TVShow Time. Idag, när jag ändå var ledig, passade jag på att testa den själv. Jag har alltid svårt för att komma ihåg vilken säsong jag är på av alla de serier jag följer. "Var det säsong 9 av Supernatural, eller säsong 9 av Grey's Anatomy? Vilken har jag sett till 10?". Allra jobbigast blir det ju när det är dags att köpa en ny säsong på dvd, och det enda man har att gå efter är texten på baksidan. Som i mitt fall spoilade en hel säsong - det var den innan den jag läste på som var rätt. Så kan det gå! Men det känns som att den här lilla appen kommer att göra mitt serietittande lite lättare.
 
 
Nej, jag har inte sett 220 avsnitt av Grey's Anatomy på en vecka. Om ändå! Det blir helt enkelt så när man lägger till alla serier man har sett eller kollar på för tillfället. Eller vill se i framtiden. Eller bara för att man kan. Trycker jag på "To Watch" kan jag se exakt vilken episod jag är på i samtliga serier jag följer. Hur bra som helst ju! Inga fler spoilers från baksidan av dvd-boxar. Eller Netflix.
 
 
Jag har sett fram till S04E08 av Modern Family (kärlek på den serien), S05E01 av Game of Thrones (INGA SPOILERS NU!), och S11E01 av Grey's Anatomy. The Blacklist började jag kolla på idag, så där har jag inte hunnit lika långt. Tidigare har jag bara sett några avsnitt här och där, men jag kommer nog med största sannolikhet börja följa den.
 
Med tanke på hur lång tid appen säger att jag har lagt på serier vill jag verkligen inte veta motsvarande siffra för tv-spel... Haha!
 

Kommentarer
Postat av: SpeLinnea

Men vad smart! Kanske med borde pröva den. Vet inte om vi var på säsong 3 eller 4 på Grey's Anatomy... *efter som fan*

Svar: Så mycket lättare att hålla koll med den! Hehe, åh, minns de säsongerna =D
Mlie-Redfield

2015-07-08 @ 00:46:00
URL: http://spelinnea.wordpress.com

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0