Många kilometer på cykeln~

I förrgår tog jag årets första cykeltur. Bara så där. Idag tog jag tag i någonting som jag har skjutit upp väldigt länge. "Jag tar det i sommar", "nästa vecka börjar jag" - undanflykterna har varit många. Idag kände jag att det var dags att ge det ett försök. Att hoppa över den dagliga bussresan och få in mer vardagsmotion. Ta mig till jobbet samtidigt som jag rör på mig. Idag cyklade jag till jobbet, med kartan i telefonen i högsta hugg för de tillfällen då jag blev osäker på vägen. Jag cyklade hem också. Så klart. "Men att cykla till jobbet är väl inte någon stor grej", tänker ni nog. Fast det är det - om det är nästan en mil till jobbet. Så idag har jag cyklat nästan två mil. Bara så där. För att kunna rensa tankarna, röra på mig, slippa vänta på en överfull buss och bara trampa, trampa, trampa. Det kommer definitivt bli fler cykelturer till och från jobbet. Måste bara vila mig efter den här motions-chocken först. Livet som soffpotatis är svårare än vad en kan tro. Det här var ju trots alls bara årets andra och tredje cykeltur. Nu ska jag äta lite gott för att få tillbaka energin, sedan är det dags att bege sig mot mitt Rapture. Tillbaka till soffpotatisandet, med andra ord.
 

Kommentarer
Postat av: SpeLinnea

Bra gjort av dig! Det svåra är fan nästan alltid (iallafall för mig) att påbörja aktiviteten, sällan att genomföra den.

Blir du också svettig som bara fan av att cykla? :D Hela mina familj är svettiga av sig, så det var väl inga bra gener jag fick ärva på den fronten. Hahahha.

Svar: Tack! Men precis - bara man kommer igång så är det ju bara att fortsätta. Hehe, jag brukar inte bli så svettig i vanliga fall, men den här milen - tur det finns dusch på jobbet! =D
Mlie-Redfield

2015-07-01 @ 00:11:47
URL: http://spelinnea.wordpress.com
Postat av: Danielkm

Det svåraste med sånt här är i början, innan det blir en vana. Efter det börjar man hitta en njutning i det, av att just det som du skriver; få rensa tankarna, reflektera och samtidigt röra på sig. Är också en väldigt svettig människa men när jag fick jobb i samma backiga stad som jag bor i, beslutade jag mig för att gå till jobbet. När man väl kom in i det känns det riktigt bra! Och kan jag så kan alla. :)

Svar: "Kan jag så kan alla" -Daniel kan med ;D (tyckte det var lite för roligt). Men det är ju smidigt att få motionsbiten gjord samtidigt som man tar sig till och från jobbet. Och just att slippa trängas på den övervarma bussen gör mig bara än mer motiverad att cykla. När jag börjar jobbdagen vettiga tider. Känner ju inte för att cykla en mil halv 7 på morgonen... x)
Mlie-Redfield

2015-07-01 @ 07:59:27
Postat av: Sarah Sjöstedt

Så skönt att cykla till jobbet, speciellt nu på sommaren. Och superskönt att slippa trängas på bussen eller bli irriterad på att man råkar missa den med någon minut. Då är det skönare att cykla, rensa tankarna och lyssna på härlig musik. Ibland tycker jag det är tråkigt att bo så nära jobbet (har 300m dit typ) för jag inte kan cykla. Känns sjukt onödigt att cykla den lilla biten, haha

Svar: Hehe, liiite för nära ja =D Att börja dagen med en negativ bussresa jämfört med att börja med en härlig cykeltur är verkligen som natt och dag.
Mlie-Redfield

2015-07-02 @ 17:49:22
URL: http://ninjabob.blogg.se/

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0