Throwback Thursday - Claire~

Jag var klarvaken innan klockan 7 imorse. Jag började min dag med att tänka tillbaka på mina äldre cosplays, till tiden då jag hade som mest roligt med det. När jag cosplayade Claire Redfield. Hon är min absoluta favoritkaraktär, alla kategorier. Som liten såg jag upp till henne, och att göra henne mer levande genom cosplay var minst sagt magiskt. Så idag tänkte jag ta med er på en tur längs Memory Lane denna Throwback Thursday. Tillbaka till min andra cosplaydräkt någonsin, som var klar 2010. Visst, i dagsläget finns det mycket jag hade gjort annorlunda med den dräkten, men just då var det den bästa dräkt jag sytt. Och den som jag framför allt var mest nöjd med.
 
De rosa jeansen, som sedan blev shorts, köpte jag när jag var och hälsade på hos Sanna. Det var efter det som jag bestämde mig för att göra just dräkten från Resident Evil 2. Min underbara farmor hjälpte mig en del med dräkten - jag kunde ju knappt ens hantera en symaskin! Västen är det enda plagget som gjordes helt från grunden. Jag hittade det perfekta tyget i exakt samma nyans som jeansen. Polotröjan klippte vi bara av ärmarna på, och sydde fast på handskarna för att mer likna de som Claire har i spelet.
 
Nu börjar det likna något!
 
Trycket på västen hade aldrig blivit så bra som det blev utan världens bästa Sanna. Jag själv målade linearten, och hon färglade allting åt mig. Sedan fick ett tryckeri ta hand om resten - och det blev så bra! Nu är det dags att ta en titt på bilder från en av de photoshoots jag hade i den dräkten. Bilderna som följer är tagna av en vän, och redigerade av Sanna.
Åh, vad jag önskar att jag fortfarande kunde ha den här dräkten på mig. Det har hänt mycket sedan jag var 19 år. Jag kanske fixar en remake av den dräkten? Det är ju någonting som jag har pratat om så himla länge. Kanske dags att göra drömmen till en verklighet, en gång till?
 

Kommentarer
Postat av: Sting

Åh vad kul att blicka tillbaks, och smickrare vad glad jag blir att du blev så nöjd med färgläggning. =3 Trycket blev kanon! Roligt som sagt med en throwback, jättekul att se hur du sydde dräkten då. ^^
DU! Om du gör en remake av Claire, så kommer jag lätt hänga på o göra en remake av Rebecca!! :D

Svar: Du är ju bäst på att måla ju <3 Ååååååååh, JAAAA! =DDDDDDDDDD Det skulle ju vara fantastiskt!
Mlie-Redfield

2015-06-11 @ 13:15:57
Postat av: SpeLinnea

Kul och fint! :D Vad tror du kan få känslorna tillbaka om att ha som roligast med cosplay?

Svar: Att släppa pressen. Jag skjuter upp dräkter för att jag inte känner att jag kan göra dem tillräckligt bra, även om det är dräkter jag verkligen vill göra. Så jag tror och hoppas att det här kan ta mig tillbaka till det.
Mlie-Redfield

2015-06-11 @ 14:44:45
URL: http://spelinnea.wordpress.com
Postat av: Sarah Sjöstedt

Grym cosplay och jag älskar bilderna från photoshooten. Så snygga :D

Svar: Tack så mycket! =D
Mlie-Redfield

2015-06-11 @ 17:22:01
URL: http://ninjabob.blogg.se/
Postat av: Anonym

Instämmer, grym cosplay! En remake låter som en jättebra idé! :D

Svar: Tack Daniel! Blir mer och mer pepp ju mer jag tänker på det, haha.
Mlie-Redfield

2015-06-11 @ 17:49:22
Postat av: Robex Lundgren

fint

Svar: Tack!
Mlie-Redfield

2015-07-09 @ 09:38:28
URL: http://ghgumman.blogg.se/

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0