Hittat tillbaka till läsandet~

Jag har alltid älskat att läsa böcker. Det var i en tidig ålder som jag lärde mig läsa, genom att vara med när min storebror läste sina läxor. Efter att jag upptäckt det skrivna ordet var jag fast. Det var under en skolavslutning som jag först hörde talas om den där pojken som bodde i ett skrymsle under trappan på Privet Drive. Som jag älskat Harry Potters magiska värld! När jag läste de böckerna som mest drog jag ett streck på en lista för varje gång jag läst ut någon av dem. Fången från Azkaban, som var favoriten, läste jag åtta gånger under kort tid. Jag var så fast! Sedan någon gång på vägen mot vuxenlivet tappade jag bort lite av min kärlek till böcker.
 
Andreas köpte Stephen Kings Under the Dome åt mig, på engelska. Det var några månader sedan jag började läsa denna fantastiska tegelsten till bok, men jag har aldrig nog med tid att läsa den under längre stunder. Jag prioriterar annat  än läsning numera. För att förhoppningsvis kunna tända gnistan för böcker igen köpte jag en pocketbok på svenska. Askungar, av Kristina Ohlsson. Under den korta period som har gått sedan jag började läsa denna debutroman har jag kommit långt i den. Det är en sån där bok som är svår att lägga ifrån sig. Jag antar art jag bara behövde ta mig an en bok på svenska igen för att hitta tillbaka till läsandet. Förutom spel är det min absoluta favorit när det kommer till verklighetsflykt. 
 
 

Kommentarer
Postat av: SpeLinnea

Härligt med böcker! Jag läste själv mycket i tidiga tonåren, men sen när skolan tog så mycket tid och nu med högskolan är det inte så kul att läsa skönlitterärt.. :( Man har läst så mycket annat under dagen.

Svar: Precis! Det går u knappt att läsa "vanliga" böcker när man pluggar =(
Mlie-Redfield

2015-03-28 @ 10:40:13
URL: http://spelinnea.wordpress.com
Postat av: Miss Nekiya

Jag läser också sorgligt lite nuförtiden, jag var själv en storläsare tidigare (i högstadiet lästa jag såpass mycket att mina listor över låneböcker aldrig var kortare än 30 cm ^_~), och när jag väl läst så är det böcker som jag redan har läst.
Men jag läste "Svärdet och spiran" av Ken Follett häromdagen, också en riktig tegelsten, men fruktansvärt gripande och fantastisk! Det mest absurda är dock sammanfattningen jag kan göra om storyn: den handlar om ett katedralbygge XD

Svar: OJ, det låter som väldans imponerande mängder låneböcker! =D Mlie approves! Handlar hela boken om ett katedralbygge? Det låter ganska udda - men är det en bra bok så är det!
Mlie-Redfield

2015-03-29 @ 13:28:50
URL: http://nerdynekiya.blogspot.se

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0