Som fisken i vattnet~

Efter att ha klarat av dagens Pokémon Shuffle-banor (jag orkar aldrig vänta en kvart extra på fler hjärtan) satte jag igång Pokémon Omega Ruby igen. Jag har kommit till en punkt i spelet då jag inte längre kan komma framåt i storyn utan en vattenpokémon. Men när Blastoise, min absoluta favorit av vattentyperna, inte finns med i spelet - vad gör man då? Man letar efter ett annat alternativ. Så jag tog mitt fiskespö och gav mig ut på jakt efter en vattenpokémon.
 
Min Mightyena fick hoppa in en box för att lämna plats åt lagets stundande nykomling. Efter ett par minuters fiskande fick jag storfångsten på kroken.
 
Carvanha. Som jag endast hade i några levels innan den utvecklades till den vattenpokémonen jag faktiskt ville ha.
 
Men det som ändå var viktigast med den här fångsten var att Carvanha kan lära sig Dive, som jag behöver för att kunna ta mig till nästa gym. Jag har aldrig varit utan en vattenpokémon så länge!
 
Sharpedo. Klart en hajälskare ska ha en hajpokémon! Nu är vi ett steg närmare nästa gymbadge.
 

Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0