Comic Con Gamex, 2015~ (dag 2)

Lördagen! Den dag då det finns flest cosplayare på plats. Jag fotade så många som jag hann med, så nu dyker vi in i bilderna!
 
Först ut har vi en bild på Andreas och mig. I våra cosplays. Han är Villager, jag är Isabelle. Redo att skriva upp hans förslag på vad som kan göra staden bättre.
 
Och så en närbild på mig!
 
Här har vi Daniel, som cosplayar Pyramid Head. Så häftig!
 
Fniss!
 
Och så har vi Åsa i hennes superfina Totoro-cosplay.
 
Visst är de väl ett sött par?
 
Och på tal om söta par - Mio och Elin som Joker och Harley Quinn! Så himla fina!
 
Klart vi måste ta en gruppbild! Det är så roligt att så många av mina vänner börjat intressera sig för cosplay.
 
Men eftersom det är en spelmässa kan en ju inte missa att spela spel! Här testade David och Andreas Frog Climbers, som snabbt blev an våra favoriter på mässan. Det är skapat av Team Crew, och är ett skolprojekt. Så himla kul!
 
 
Vi gick tillbaka till det några gånger, för att utmana varandra.
 
Asterix och Obelix!
 
En otroligt fin Poison Ivy!
 
Och bästa Supernatural-gruppen!
 
Under lördagen hade Yaya Han en presentation där hon gick igenom skapandet av två av sina cosplays. Jag lärde mig många bra saker och fick en hel del användbara tips. Som att det finns metoder som gör att peruken håller frisyren bättre än vad den gör med hårspray.
 
Först gick hon igenom skapandet av Carmilla från Vampire Hunter D.
 
Och sedan Shao Jun från Assassin's Creed Chronicles: China. Det var så otroligt intressant att höra om arbetet bakom dessa fantastiska dräkter!
 
Yayas presentation drog dock ut lite på tiden på grund av tekniska problem. Så när vi kom fram till scenen där cosplay-tävlingen skulle hållas, fanns det ingen plats kvar. Trist, men så kan det gå! Jag är trots allt glad att jag valde att stanna och lyssna på Yaya.
 
Och på tal om Yaya - här är en bild på Sanna med henne! Sanna cosplayade Kirito från Swort Art Online på lördagen. Yaya cosplayade Sheryl Nome från Macross Frontier.
 
Sanna och jag.
 
Isabelle kan minsann också vara farlig!
 
Så häftig cosplay!
 
Five Nights at Freddy's!
 
Elizabeth från BioShock Infinite.
 
Vincent Valentine från Final Fantasy VII.
 
Andreas provspelade Pavilion. Så mysigt!
 
Här är Rake Makes som Bigby, och Mitternacht som Bloody Mary från Wolf Among Us.
 
SHOVEL KNIGHT! Vi sprang nog runt hela mässgolvet i jakten på honom, haha! "Har ni sett Shovel Knight?" "Ja, han gick ditåt." *Vi springer "ditåt"* "Shovel Knight?!" "Det hållet!" *Andreas får ett sms: Nu är han där ni var nyss!"* Men, till slut, fick Andreas posera med Shovel Knight.
 
 
 
Jag ville också vara med!
 
Vilket team!
 
Asuna och Kirito från Swort Art Online.
 
Sailor Mars från Sailor Moon och Link från Zelda: Twilight Princess.
 
Fredrika, Sanna, jag och Sascha.
 
Det var mina bilder från lördagen! Kvällen avslutades i vanlig ordning med 3DS-spelande i hotellobbyn. Bara en dags bilder kvar att gå igenom, sedan har jag delat med mig av allt från min upplevelse av Comic Con Gamex.
 

Kommentarer
Postat av: Daniel Engdahl

Fina och roliga bilder! :D

Svar: Tack! =D
Mlie-Redfield

2015-11-05 @ 12:08:40
Postat av: SpeLinnea

Whoaaaah! Jävlar vad många coola!! Och vad fina ni är!!!!

Svar: Tack så mycket =D
Mlie-Redfield

2015-11-05 @ 19:41:29
URL: http://spelinnea.wordpress.com
Postat av: opkij

Bildfest! Verkligen kul att du hann få klart allting i tid, känslan när projekt man slitit med länge äntligen är klara är oslagbar. Det var såklart extra kul att du fick med dig en "bybo", haha.

Svar: Jaa, ett tag trodde jag att det inte skulle vara möjligt att hinna göra allt. Så glad att det blev klart i tid.
Mlie-Redfield

2015-11-13 @ 18:59:29
URL: http://xenosagacollector.wordpress.com/

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0