En helg med familjen~

I fredags åkte vi tåg hem till min familj. Det var dags för vårt årliga pepparkaksbak! På rummet vi skulle sova i hade vi fått en liten överraskning:
 
Haha, choklad! En rolig liten grej. På fredagkvällen tog vi det mest bara lugnt.
 
Och på lördagen var det dags att baka! Mammas hemgjorda deg, så klart. Den var lite svårarbetad i år, men den var väldans god.
 
Och pepparkakorna blev fantastiskt bra! Jag och Andreas lyckades fylla 3 lådor. Så nu har vi pepparkakor så vi klarar oss framöver. Om nom nom.
 
På kvällen blev det pizza! Här är min mamma och min extrapappa. Så fina!
 
Världens bästa syster var också med.
 
Och vi, så klart. Efter pizzan åkte vi iväg för at se min brors och hans tjejs nya hus. Så mysigt, och så mycket plats! Så glad för deras skull! På söndagen gick jag och Andreas och hälsade på vid morfars grav för första gången. Jag har skjutit upp det jättelänge, för att jag helt enkelt inte har orkat. Fast att det nästan har gått ett år sedan han lämnade oss känns det lika tungt då som nu. Så ibland blir det helt enkelt så att jag inte orkar med bloggen, och då är det så. Sedan åkte vi snabbt och hälsade på hos farmor och farfar innan det bar av hem till pappa och Tina. På söndagseftermiddagen spelade min fina syster en match, som vi så klart gick och tittade på. De vann med 14-0. Woo! Och min fina syster var jätteduktig. Så stolt! Vi har alltid så fullt upp när vi åker hem och hälsar på. Helgen bara flög iväg. Men vi hade det jättebra.
 

Kommentarer
Postat av: SpeLinnea

Gu va fint och mysigt ni har haft det. :) Och mysig tradition med pepparkaksbak. Jag och min mamma brukar baka tunnbröd (som gräddas i stekpanna) och det är också en typisk julgrej för mig.

Kram

Svar: Det hade vi verkligen! Ååååh, hemgjort tunnbröd lät ju helt fantastiskt! =D Älskar jultraditioner - alla har ju så himla olika sätt att fira jul på ^^ Kram.
Mlie-Redfield

2015-11-25 @ 19:52:15
URL: http://spelinnea.wordpress.com
Postat av: Sarah Sjöstedt

Vad mysigt att komma hem och julbaka med familjen :) Vi tänkte köra något litet på söndag med Andrés syskon + systerdotter. Blir julskyltning i byn + lussebak. Ser fram emot det väldigt mycket :D

Svar: Verkligen! En av höjdpunkterna på året. Ååååh, det lät ju helt underbart! =D
Mlie-Redfield

2015-11-26 @ 09:08:53
URL: http://ninjabob.blogg.se/
Postat av: opkij

Supermys, kul att familjen fick vara med på ett hörn i bloggen. Förr var det tradition att vi bakade pepparkakor här med men nu är det bara jag och mamma som envisas med det lagom till lucia, det brukar bli runt 6-700 pepparkakor som alla hinner gå åt innan det faktiskt är jul, hehe.

Svar: Det är de varje år runt jul =D Vi har aldrig lyckats äta upp våra pepparkakor - det blir ju så himla mycket! Kul att ni håller traditionen uppe ni med =)
Mlie-Redfield

2015-11-29 @ 20:12:48
URL: http://xenosagacollector.wordpress.com/

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0