Skräckfredag: Maiden of Black Water~

Efter att ha sett Andreas klara ut Project Zero II precis på Wii, var det min tur att ta mig an Maiden of Black Water. Det är seriens femte del - den fjärde kom aldrig utanför Japan. Jag själv har spelat PZI, II och III flertalet gånger, och är nu med under Andreas första kontakt med dessa spel. 
 
 
Maiden of Black Water har, precis som sina föregångare, en mystisk ritual som grundpelare i storyn. Den här gången har den att göra med vatten, vilket avslöjas redan i titeln. Och jag som hatar vatten i tv-spel. Jag skyller allt på den där ålen i Super Mario 64. Haha!
 
 
Det som utmärker Project Zero-serien är att en med hjälp av en kamera ska besegra spöken och vålnader. Detta tas ett steg längre i Maiden of Black Water - WiiU-plattan är själva kameran.
 
 
Vi har tagit oss förbi första kapitlet, och än så länge tycker jag att det fungerar helt okej. WiiU är den perfekta konsolen för Project Zero.
 

Kommentarer
Postat av: Danny

Jag har spelat igenom demot och håller på att kolla på en genomspelning av spelet och det ser ut att vara en av de bättre i serien! Själv hade jag lite problem att vänja mig vid att använda gamepaden som en kamera men det ser ut som att jag skaffar mig detta i framtiden. :)

Svar: Det är verkligen så annorlunda att ha en "kamera" i handen när en spelar Project Zero. Jag känner själv att jag dras in lite mer i spelet, men som du säger så tar det ett tag att vänja sig vid det. Men det är helt klart värt en chans! =D
Mlie-Redfield

2015-11-08 @ 20:42:04
Postat av: opkij

Ännu en serie jag inte gett mig in i. Kul att dom äntligen använder plattan ordentligt i ett spel och den där ålen kan verkligen vara läskig hehe. Can the eel come out to play?

Svar: Project Zero är så himla bra! =D Haha, neeeeeeej, inte ålen!
Mlie-Redfield

2015-11-13 @ 18:49:06
URL: http://xenosagacollector.wordpress.com/

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0