Från test till färdig frisyr~

Peruken är den del av cosplayen som jag har oroat mig mest för. Främst eftersom den lämnar rum för egen tolkning, samtidigt som jag vill att den ska kännas rätt för Isabelle.
 
 
Jag själv ser det som en knut på huvudet, så det var den vägen jag gick när jag stylade peruken. Bara för några minuter sedan blev jag färdig med stylingen av just hårknuten. Och jag tänkte att det skulle vara kul att visa hur det har gått från test till färdig peruk. Eller ja, halvfärdig - jag måste ju fortfarande fixa till luggen lite grann. Men det är nog snabbt fixat.
 
 
Så här lång är peruken. Jag bestämde mig för att inte klippa den kortare, utan använda allt hår för att få knuten så stor och puffig som möjligt.
 
 
Här är en bild på hur det blev när jag gjorde ett test av stylingen. Ingen hårspray, bara en väldans massa hårspännen. Det blev för puffigt på fel ställen. Men vilken tur då att det bara var testet!
 
 
Men jag ville ju ändå se hur det skulle se ut med det röda bandet och bjällrorna. Efter det testet kände jag mig någotsånär redo för att fixa det på riktigt.
 
 
Så idag passade jag på att fixa den på riktigt, utan synliga hårspännen fast med en massa spray. Så här ser det ut bak. Det jobbiga var just att få det att fungera från alla vinklar, men jag är nöjd med hur det blev.
 
 
Från sidan. Här ser man min tolkning av den lilla "puffen" i Isabelles frisyr bäst.
 
 
Och så här ser det ut framifrån, med band och bjällror. Och halvfixad lugg. Skönt att ha kommit så här långt med den! Nu ska jag äta frukost, haha.
 

Kommentarer
Postat av: Sarah Sjöstedt

Det ser väldigt bra ut! Ska bli kul att se hela cosplayen sen :D

Svar: =DD
Mlie-Redfield

2015-10-28 @ 13:55:38
URL: http://ninjabob.blogg.se/

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0