Mina skräckspel~

Jag tycker om skräckspel. Väldigt mycket. Så därför kom jag på den roliga idén att blogga om några av mina skräckspel! Hösten och vintern är den bästa tiden på året för att spela läskiga spel. Och jag har faktisk fler spel än Animal Crossing och Resident Evil, haha! Så inför dessa blogginlägg om mina skräckspel, tänkte jag börja med att visa vad jag har.
 
 
En salig blandning! Vissa har jag spelat en gång, vissa kan jag nästan utantill medan jag knappt ens rört resten. Det ska bli jättekul att dra igång med det här bloggprojektet!
 
Vilket skräckspel är din favorit?

Kommentarer
Postat av: Danny

Jättebra idé där, men vilken svår fråga, haha! Men jag måste nog säga Silent Hill 2. Ett spel som verkligen berörde mig första gången jag spelade det och det håller än idag! =)

Svar: Haha, eller hur! Silent Hill 2 är så otroligt bra! Det var alledeles för länge sedan jag spelade det dock. Bra val =)
Mlie-Redfield

2015-10-08 @ 17:56:29
Postat av: opkij

Det är en bra kontrast mot allt Animal Crossing med den här bilden, jag ångrar lite grann att jag spelade alla Silent Hill spel i ett sträck, för nu finns det inga kvar när man vill ha något skräckspel.

Jag är väldigt svårskrämd och det enda spelet där jag faktiskt blivit rädd är den tidiga versionen (0.8) av Slender, fy för det spelet! Amnesia är det näst läskigaste och ett "riktigt" spel till skillnad från Slender.

Utöver Silent Hill och Alan Wake har jag bara spelat Dead Space av dom du har, det är inte särskilt läskigt (tycker jag) men riktigt stressande ibland när många fiender dyker upp samtidigt eller bakom ens rygg.

Det ska bli kul att se hur detta projekt går!

Svar: Det är ju ändå kul ändå att återuppleva ett spel, även om det tar bort skräckfaktorn lite. Men det är ju bättre än inget! Usch, kommer aldrig spela varken Slender eller Amnesia x) Lite för mycket för mig. Jag har ragequittat på Dead Space, haha! Så har inte spelat igenom det helt. Men det jag väl tog mig verkade lite läskigt ändå =) Det blir ett ganska omfatande projekt, men det ska bli jättekul!
Mlie-Redfield

2015-10-14 @ 15:24:08
URL: http://xenosagacollector.wordpress.com/

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0