En god kopp kaffe~

Både jag och Andreas gillar kaffe. Vi är så gott som stammisar på Espresso House (bästa stället för godaste kaffet), och vill så klart dricka minst lika gott kaffe hemma. Så vi har testat med kaffepress, men den perioden varade inte länge innan vi gick över till en Moccamaster. Som vi är otroligt nöjda med. Speciellt när vi maler bönorna själva också. Men... när man är hemma själv och bara vill ha en kopp kaffe känns det omständigt, även fast det egentligen inte är det. Så då var det dags att testa nästa grej. "Det var ju alldeles för bra pris för den" är vår motivation till det här inköpet.
 
 
En kapselmaskin! Jag sa ju att vi gillar kaffe, haha! Och det känns ju väldans mycket smidigare än Moccamastern, även om kaffet kanske inte ska jämföras närmare i detalj. Men det duger gott och väl när man som sagt bara vill ha en enda kopp.
 
 

Kommentarer
Postat av: SpeLinnea

Vad mysigt! Dricker själv bara te men inte i den utsträckningen att jag är nån konnässör eller sådär. Önskar lite jag också gillade kaffe. Men samtidigt, varför vill jag ha ett egentligt onödigt beroende? :D För det är gott såklart.

Svar: Precis! =D Jag har inte fått ett beroende för kaffe än. Konstigt nog xD Men det är gott. Och därför vill jag bara ha mer, haha. Börja med smaksatt kaffe så blir du nog lika hooked som jag är ;)
Mlie-Redfield

2015-09-11 @ 17:24:19
URL: http://spelinnea.wordpress.com
Postat av: Danny

Ojdå Moccamaster! Seriös kaffebryggare där. :D Funderar själv på att byta ut min vita ide line jättegamla kaffebryggare. Fast jag har ju mjölk i mitt kaffe så jag är kanske ingen seriös kaffedrickare då så det är värt besväret xD

Svar: Haha, ja, ska det va så ska det va! Pffffff, jag har mer mjölk än kaffe när jag dricker. Jag blir alldeles för hyper av för mycket koffein, men jag vill inte leva helt utan kaffe. Klart man kan vara an seriös kaffedrickare trots mjölk! =D
Mlie-Redfield

2015-09-11 @ 18:50:07
Postat av: felicia

håller med om att espressohouse har bäst kaffe, dessvärre är det ju ganska dyrt i längden! :)

Svar: Jo, så är det ju - men så värt! =D Lite då och då får man unna sig ^^
Mlie-Redfield

2015-09-11 @ 21:01:35
URL: http://hemmahosfelicia.blogg.se

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0