Mina nya rutiner~

Jag tog äntligen tag i att gå till en sjukgymnast idag. Sedan i julas har mina knän knakat varje gång jag böjt på benen - alltså när jag går upp för trappor och reser mig upp. Eftersom det knakar så väldans mycket (och gör ont i samband med det) har jag varit rädd för att kolla upp det. Men nu är det gjort. Knakandet beror på att jag fått ökad kobenthet (yay...?) som gör att mina ben blir mer böjda inåt. Och för att mina fötter till följd av detta blivit mer platta, blir det ökad påfrestning på mina knän. För att benen helt enkelt är mer böjda. Så jag fick gå och köpa nya skor, som jag bott i nästan hela dagen, haha! Vi kom fram till en träningsrutin också, som innefattar cykling och simning. När jag cyklar får jag inte ha högsta växel i uppförsbackar, och när jag simmar får jag vara försiktig så jag inte böjer benen fö mycket utåt. Mycket att tänka på! Sedan har jag fått kompletterande övningar också. Återbesök om några veckor, så fram tills dess hoppas jag att det gett resultat. För första gången på flera års tid är jag faktiskt riktigt taggad att ha en träningsrutin! Längtar verkligen tills simningen imorgon. Har verkligen saknat att simma. Känns skönt att äntligen göra något åt mina stackars knän. Så får vi se hur det går!
 

Kommentarer
Postat av: Danny

Bra att du gjorde det! =) Om det inte redan gör det kommer det efter ett tag kännas bra att veta vad det är som har hänt med en, istället för att leva i ovisshet. Håller själv på att ta mig igenom och besegra en sjukdom som jag plötsligt fick reda på att jag hade. En episod som är för lång att skriva om här. ;)
Stort lycka till!

Svar: Hoppas sjukdomen inte är allvarlig - krya på dig! Känns redan lite bättre, som du säger för att jag vet vad det är. Gör det lite lättare. Tack!
Mlie-Redfield

2015-09-09 @ 19:05:28
Postat av: Sarah Sjöstedt

Vad bra att du tagit kontakt med sjukgymnast. Det är viktigt att kolla upp såna grejer och inte skjuta på det allt för länge för till sist kanske det gått så långt att man inte kan göra något åt det. Hoppas träningsprogrammet fungerar. Håller tummarna :D

Svar: Precis! Jag var ju rädd att det skulle vara någonting riktigt allvarligt just för att det låter så mycket som det gör. Men det här ska nog gå att fixa. Tack så mycket! =)
Mlie-Redfield

2015-09-09 @ 20:36:40
URL: http://ninjabob.blogg.se/

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0