Peruken är här~

Jag har fått hem peruken jag beställde till min Isabelle-cosplay. Den är väldans ljusblond, och jag tror den kommer bli bra. Nu återstår ju bara en massa styling! Men fin är den.
 
Passade på att fixa luggen lite med hårspännen. Så här ser peruken ut från sidan. Är så glad att jag valde just den här!
 
Det är ungefär så här jag tänker mig hennes tofs. Just nu testar jag mig bara fram och ser vad som skulle kunna fungera. Till min hjälp har jag en god kopp kaffe.
 
När sedan själva peruken är stylad ska de här detaljerna dit. Det gula tyget ska bli hennes öron (och svans). Det enda "problemet" är att jag just nu bara har ett perukhuvud. Som min Little Sister-peruk mer eller mindre bor på. Så den fick ett tillfälligt boende...
 
...på min ena högtalare. Så kan det gå! Målet är att göra Isabelle-peruken något så när oberoende av perukhuvudet när den inte används. Därför tänker jag mig att öronen ska kunna fästas med hjälp av hårspännen - kanske kan någonting liknande fixas även för tofsen? Hmm... Jag har en hel del att fundera på.
 

Kommentarer
Postat av: SpeLinnea

Så fint! Den kommer bli awesome. Kanske kan man göra öronen som öronpuffar, med en tunn ståltråd som löper över huvet och till det andra örat?

Svar: Tack! ^^ Oooooh, bra idé! =D Kan definitivt fungera!
Mlie-Redfield

2015-09-24 @ 15:52:50
URL: http://spelinnea.wordpress.com

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0